کد خبر: ۷۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۴۹

بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال امام(ره)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) بیانیه ای صادر كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در قسمتی از این بیانیه آمده است: «جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یاد و نام آن مصلح دوران و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) را گرامی داشته و همواره خود را با این سؤال مواجه می‌داند كه به راستی چگونه می‌توان از این ابر مرد تاریخ و مصلح دوران، تجلیل واقعی به عمل آورد؟
در روزهایی كه امت قدرشناس با برپایی بزرگداشت‌های مختلف یاد و نام او را گرامی می‌دارند و اندیشمندان جامعه، اندیشه‌های تابناك امام (ره) را مورد تبیین قرار می‌دهند، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، لازم می‌داند نكاتی را یادآوری نماید: حضرت امام‌خمینی (ره) با تكیه بر اسلام ناب محمدی‌(ص)، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مبتنی بر تئوری ولایت مطلقه فقیه و در چارچوب مردم‌سالاری دینی به عنوان پدیده نو پایه‌گذاری و بنیان نهادند. ما بر این باوریم كه مسیر پر افتخار انقلاب اسلامی یعنی «ولایت‌مطلقه‌فقیه» كه جان‌مایه خط امام و اندیشه‌ها و آرای امام(ره) است كه امروز در تبعیت از خلف صالح آن پیر فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تجلی یافته است، دفاع از این پایگاه عظیم موجب عزت، سرافرازی، پیروزی و افتخار ملت ایران بوده و خواهد بود».

در ادامه این بیانیه با اشاره به تصمیم تاریخی مجلس خبرگان رهبری در انتخابات آیت‌ا... خامنه‌ای برای هدایت ایران اسلامی در زمان ارتحال حضرت امام (ره) ،آمده است: «تصمیم صحیح، به جا و سریع مجلس خبرگان موجب شد قبل از آنكه آفتاب به غروب بنشیند و امام در آرامگاه ابدی مستقر گردد، خورشید دیگری كه خود آن حضرت آشكار ساخته بود طلوع نماید و از آن روز تاریخی تا به امروز پرتو افشانی نماید».

در ادامه بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) آمده است: «اكنون بر اندیشمندان و نخبگان كشور در عرصه‌های مختلف است كه شیوه، روش و سیره آن امام بزرگوار را مورد تبیین قرار داده و مبتنی بر اندیشه‌های بلند او، به طراحی یك الگو نوین بومی-اسلامی در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی ، مدیریتی و حكومتی بپردازند».

در قسمت دیگری از بیانیه مذکور آورده شده است: « تمامی طیف‌های جریان اصولگرا وظیفه دارند بار دیگر اصولگرایی را مبتنی بر اندیشه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بازخوانی كنند. بدون تردید در اندیشه‌ امام و رهبری، اتكا به مؤلفه‌های «ولایت‌مداری، تكلیف‌گرایی، ایثارگری در رفتار، عقلانیت، كارآمدی، خردجمعی، وحدت، روحیه خدمتگزاری، گردش نخبگان، جوان‌گرایی، نوگرایی در روش، ساده‌زیستی و روحیه بسیجی و انقلابی، تولید علم و نهضت نرم‌افزاری و ..» كاملاً مشهود است و اكنون برای نهادینه شدن گفتمان اصولگرایی در جامعه بایستی مولفه‌های اندیشه امام و رهبری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد».

در پایان این بیانیه چنین آمده است: «دولت و مجلس اصولگرا بایستی در آستانه رحلت امام‌(ره)، یكبار دیگر رهنمودهای ارزشمند امام‌(ره) در خصوص تكالیف و وظایف مجلس و دولت را مرور كرده و با تأسی به فرمان اخیر مقام معظم رهبری به مجلس هشتم، موجبات رفع مشكلات مردم، همدلی و نظارت قوای مقننه و مجریه و ... را فراهم نمایند».

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تجدید پیمان و بیعت با بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای، همراه با خیل عظیم امت حزب‌ا... در مراسم گرامیداشت ارتحال آن یگانه دوران، حضور خواهد یافت و رمز پویایی انقلاب را در اندیشه‌های او خواهد جست..
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین