کد خبر: ۷۶۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۶
با کسب تعداد نماینده مورد نیاز در انتخابات ایالت مونتانا

اوباما کاندیدای نهایی حزب دموکرات آمریکا شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس بین الملل: سناتور باراک‌ اوباما خود را کاندیدای نهایی حزب دموکرات خواند.او که در اجتماع بسیار پر شور و حرارت حامیان خود در « اکسل سینت پال » سخن می گفت، خود را کاندیدای نهایی حزب دموکرات نامید و رقابت های درون حزبی را تمام شده دانست.

در صورت تایید این ادعا توسط کنگره حزب دموکرات، سناتور اوباما نخستین کاندیدای نهایی ریاست جمهوری ایالات متحده، از یکی از دو حزب قدرتمند این کشورخواهد بود که سفید پوست نیست. 

طی انتخابات ایالتی روز گذشته که در دو ایالت «مونتانا» و «داکوتای جنوبی» برگزار شد سناتور اوباما موفق به کسب بیشترین آرا در ایالت مونتانا شد و با کمک آرای کسب شده موفق به کسب کاندیداتوری نهایی حزب متبوعش گشت. بیشینه آرای ایالت داکوتای جنوبی نیز به سناتور هیلاری کلینتون رسید. 

انصراف ؛ آری یا نه ؟! 
در همین حال شب گذشته از سوی برخی خبرگزاری های برجسته همچون آسوشیتدپرس، خبر انصراف سناتور هیلاری کلینتون مخابره شد.

 این خبر که ساعاتی بعد از سوی رییس ستاد انتخاباتی سناتورکلینتون تکذیب شد ظاهراً از سوی دو تن از اعضای ارشد کمپین خانم کلینتون ابراز شده بود و موافقت تمام اعضای ستاد، بویژه خانم سناتور و رییس کمپین را به همراه نداشت.

گفتنی است که آسوشیتدپرس از معرفی نام این دو عضو ستاد خانم کلینتون خودداری کرده است. 

معاون اول ؟! 
سناتور اوباما در ادامه صحبت هایش در سینت پال مینه سوتا، صمن تقدیر و ادای احترام نسبت به سناتور کلینتون اظهار داشت که وی در مرکز برنامه های مدیریتی آینده من برای اداره کشور قرار خواهد داشت.
 
آقای اوباما افزود: « وقتی که ما در رقابت اصلی پیروز شویم، او در مرکز این پیروزی قرار دارد». 

این در حالی بود که سناتور کلینتون نیز شب گذشته در پاسخ به سوال چند تن از قانونگذاران که از وی درباره احتمال فعالیت به عنوان معاونت سناتور اوباما پرسیده بودند پاسخ داد:« آمادگی این کار را داراست». 

با این همه سناتور کلینتون از اعلام هرگونه تصمیمی مبنی بر انصراف بر ادامه رقابت خودداری کرده و اظهار داشت که تا وقتی که دلیل منطقی برای اینکار داشته باشد، به مبارزات انتخاباتی اش ادامه خواهد داد. 

رقابت نهایی آغاز شده است
سناتور جان مک کین، کهنه سرباز جمهوری خواه که کاندیدای نهایی حزب حاکم است، روز گذشته در جمع هوادارانش در لوییزیانا، آغاز رقابت نهایی برای کسب مقام ریاست جمهوری را اعلام کرده و افزود: « فصل آغازین به پایان رسیده و اینک زمان اتحاد و هماهنگی برای انتخابات نهایی است.» 

سناتور مک کین در همین حال ضمن انتقاد از اوباما که مدام دم از تغییر می زند، تغییرات مورد ادعای او را « تغییراتی نابجا و غلط » نامید.

سناتور مک کین همچنین از کسانی که او و سیاست هایش را ادامه راه سیاستهای جرج بوش، رییس جمهور کنونی آمریکا می دانند افزود:« من در بسیاری از مسائل و موضوعات خود را کاملا همفکر پرزیدنت بوش نمی دانم.» 

آمار انتخابات رباست جمهوری آمریکا تا این لحظه :
سوپر دلیگیت :
اوباما : 389 ... کلینتون : 282

مجموع دلیگیت ها :
اوباما : 2154 ... کلینتون : 1919

تعداد دلیگیت های مورد نیاز برای نماینده نهایی : 2218
منبع آمار : AP projections at 1000 GMT on 4 June

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین