کد خبر: ۷۶۴۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

ماکرون: به مذاکرات با پوتین ادامه می‌دهم

رئیس جمهوری فرانسه امروز (جمعه) گفت که وظیفه‌اش این است که با پوتین گفتگو کند و به این کار ادامه می‌دهد.
ماکرون: به مذاکرات با پوتین ادامه می‌دهم
آفتاب‌‌نیوز :

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه لو پاریزین گفت: از همان روز نخست فرانسه نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نه ساده لوحانه رفتار کرده و نه اغماض نشان داده است.

وی ادامه داد: این وظیفه من است که با او صحبت کنم، ما به این گفت‌وگو نیاز داریم و دست از این کار بر نمی‌دارم. این چیزی است که به ما امکان می‌دهد در مذاکرات فعالانه رفتار کنیم.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه در هفته‌های اخیر تماس‌های مکرری داشته و درباره مسائل مرتبط با حل و فصل جنگ اوکراین صحبت کرده‌اند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت، درگیری در اوکراین به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد و افزود: متاسفانه درگیری در اوکراین به این زودی‌ها تمام نمی‌شود. بر این باورم که ما با اوضاع بسیار سختی در دونباس در روزها و هفته‌های آتی روبرو می‌شویم. به همین دلیل است که همراه با ترکیه، یونان و سازمان ملل متحد همه چیز را برای سازماندهی عملیات بشردوستانه در شهرهای ماریوپول و دنپر انجام می‌دهیم.

به گفته ماکرون، "نمی‌توان انتظار داشت که روسیه در هفته‌های آینده امتیازات دیپلماتیک بدهد. تا اواسط ماه می این اتفاق نخواهد افتاد. روسیه روز پیروزی را در 9 می جشن خواهد گرفت. اگر به فردا فکر نکنیم، صلح در اروپا برقرار نخواهد شد."

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد، کشورش آماده است تا نقش ضامن را در روند صلح در اوکراین همزمان با دستیابی به آتش بس ایفا کند.

وی افزود: وقتی آتش بس اجرا شود، ما به صلح نیاز داریم. این مقوله را نمی‌توان بدون یک ضامن انجام داد و بعد، درخواست‌هایی از فرانسه برای ایفای نقش مطرح خواهد شد. همچنین ما به مساله کریدورهای بشردوستانه در اوکراین توجه ویژه داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین