کد خبر: ۷۶۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

واکنش ابتکار به تشدید گرد و غبار در ایران و کنایه به صداوسیما

رئیس اسبق سازمان محیط زیست ضمن اشاره به اشاره به دلایل وقوع طوفان‌های عظیم گرد و غبار در کشور، اقدامات دولت یازدهم برای کاهش این پدیده جوی را برشمرد.
واکنش ابتکار به تشدید گرد و غبار در ایران و کنایه به صداوسیما
آفتاب‌‌نیوز :

معصومه ابتکار در صفحه رسمی خود در توییتر در قالب یک رشته توییت درباره طوفان‌های گرد و غبار نوشت: کاهش بارندگی و روند گرمایش زمین، اجرای طرح‌های بزرگ سد سازی مانند گاپ درترکیه و عدم برنامه‌ریزی برای مدیریت عرصه سرزمین و مقابله با فرسایش خاک همه از دلایل طوفان‌های عظیم گرد و غباراست که کیفیت زندگی و سلامت مردم را مختل می‌کند. دردولت یازدهم برای این مسئله از چند جهت چاره اندیشی شد.

وی درباره اقدامات دولت یازدهم نوشت: ۱) مدیریت پایدار منابع آب، تالابها و خاک وحفاظت از پوشش گیاهی و مراتع کشور. ۲) شناسایی و مدیریت کانون‌های گرد و غبار در ۳۱ استان و تدوین طرح کنترل و مدیریت گرد و غبار ۳) تدوین و تصویب نهایی قانون حفاظت از تالاب‌ها ۴) احیای تالابهای مهم مانند هورالعظیم.

رییس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ۵) اغاز همکاری‌های سازمان ملل برای مقابله با گرد و غبار با درخواست ایران ۶) با توجه با کانونهای بزرگ عراق تفاهمنامه همکاری برای ایجاد مرکز آموزش و مدیریت مقابله با گرد وغبار قدم مهمی بود که زمین آن تحویل ایران شد و اولین دوره انتقال تجربیات ایران تهیه شد که به پایان دولت رسیدیم.

وی افزود: ۷) باپیشنهاد ما طرح کاشت نهال هم زمان راهپیمایی اربعین درعراق و مناطق مرزی نیز دنبال شد ۸) چندین گزارش درمورد مخاطرات جدی طرح گاپ ترکیه برای مقامات تهیه شد که برخی به شعام ارجاع شد امادر شرایط طوفانهای گردو غبار دولت یازدهم با حملات و تهمتها از سوی رسانه های مخالف مواجه می‌شد بطوری‌که در تمام طوفان‌ها سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مقصر و مسبب معرفی می‌شد و رسانه‌های بیگانه هم سوار موج تخریبی می‌شدند. اینکه بعدا این طرحهای راهبردی چگونه اداره شد جای بحث دارد،اما اینکه امروز در شرایط شاخص۵۰۰ الودگی هوا دیدم رسانه ملی اینقدرخونسرداست خواستم سابقه کار را بگویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین