کد خبر: ۷۶۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

انگلیس هم "دختران پوتین و لاوروف" را تحریم کرد

انگلیس امروز (جمعه) نام دختران ولادیمیر پوتین و نیز دختر سرگئی لاوروف را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد؛ اقدامی که به گفته ایالات متحده تلاشی برای هدف قرار دادن "سبک زندگی" افراد نزدیک پوتین محسوب می‌شود.
انگلیس هم
آفتاب‌‌نیوز :

پس از حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، انگلیس و سایر متحدان غربی این کشور موج مختلفی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده‌اند؛ تحریم‌هایی که افراد ثروتمند مسکو و صنایع مهم روسیه را مورد هدف قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بریتانیا فهرست تحریم‌های خود را علیه روسیه به روز رسانی کرد؛ این کشور از مسدود شدن دارایی‌های «کاترینا تیخونووا» و « ماریا ورونتسوا»، دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و «یکاترینا وینوکورووا»، دختر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خبر داد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای عنوان داشت: «بسته‌های تحریمی بی‌سابقه ما افراد نخبه و خانواده‌های آن‌ها را مورد هدف قرار داده است و اقتصاد روسیه را در مقیاسی که روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به خود ندیده است، تخریب می‌کند.»

کاخ کرملین در واکنش به تحریم‌های غرب علیه دختران ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف اعلام کرد: درک و تفسیر این تحریم‌ها "دشوار" است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان داشت: «به طور کلی تحریم‌های غرب علیه دختران پوتین و لاوروف واکنش جنون آمیز غرب را نشان می‌دهد. البته ما این تحریم‌ها را به خودی خود به عنوان گسترش یک موضع کاملا تندرو درخصوص اعمال محدودیت‌ها تلقی می‌کنیم. در هر صورت، خط مستمر اعمال محدودیت‌ علیه اعضای خانواده مقامات روسی خود گویای آن است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین