کد خبر: ۷۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

امام جمعه شیراز: در تحلیل مسائل جلوتر یا عقب‌تر از، ولی فقیه نباشد

آیت‌الله دژکام با اشاره به مسائل فلسطین اشغالی و حوادث شب گذشته تل‌آویو گفت: موشک‌های مردم غزه به هدف اصابت کرد و نشان داد که صحبت‌های اسرائیل درباره نفوذناپذیری درست از آب در نیامد.
امام جمعه شیراز: در تحلیل مسائل جلوتر یا عقب‌تر از، ولی فقیه نباشد
آفتاب‌‌نیوز :

امام جمعه شیراز با اشاره به قضایای شهادت روحانیون در مشهد مقدس گفت: تجربه طولانی سیاسی ملت ایران دست جنایت و خیانت آمریکا و اسرائیل را برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی در این ماجرا کاملا احساس می‌کند.

لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خداوند مسیری را برای زندگی مشخص کرده و تابلو‌هایی برای راهنمایی در این مسیر قرار داده است که باید به این تابلو‌ها عمل کرد، اظهار داشت: امام علی (ع) بعد از رسیدن به خلافت در نخستین خطبه خود بر تقوا سفارش می‌کند، چون تقوا برای مدیری است که پشت میز نشسته یا برای فرماندهی که عده‌ای را اداره می‌کند یا برای کسی که یک امضایش چند صد میلیارد را می‌تواند جابه‌جا کند.

وی با بیان اینکه خطای رفتار مدیران ما مثل سوار شدن در خودرویی است که فرمانش بریده شده است، گفت: مدیری که تقوا ندارد اینگونه گرفتار می‌شود و به جهنم می‌رود؛ مسئولیت پذیرفتن یعنی سوار بر مرکبی شدن که اگر با تقوا رام نشود تو را به زمین می‌زند.

دژکام با بیان اینکه رعایت تقوا در کنار توجه به تابلو‌های راهنمای خدا انسان را تا بهشت می‌برد، افزود: نظام جمهوری اسلامی که هنوز برایش شهید می‌دهیم تشکیل داده‌ایم تا مدیران این مطالب را متوجه باشند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان که مصادف با وفات حضرت خدیجه است، گفت: تلاشی که این بانوی بزرگوار برای پیشبرد اسلام کرده است نباید هیچگاه فراموش شود و به فرموده پیامبر (ص) حضرت خدیجه به مقام انسان کامل رسیده بنابراین شایسته است که مقام این بانو را گرامی بداریم.

دژکام با اشاره به اتفاقات جهان اسلام افزود: هر یک از این مسائل قابل بررسی و تحلیل است و نباید از این مسائل غافل باشیم، اما در همه این مسائل که داخل و خارج کشور می‌گذرد باید اطاعت از، ولی امر را مدنظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رهبری در هر جا نیاز بوده تذکر داده است، بیان کرد: باید چشم به دست و تذکرات مقام معظم رهبری داشته باشیم، خوب است که انسان از مسائل آگاه باشد، اما نباید در تحلیل مسائل جلوتر یا عقب‌تر از، ولی فقیه باشد.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری و تصمیم در مسائل با، ولی فقیه است به اخبار پاکستان اشاره کرد و گفت: امید است تحولات پاکستان به نفع مسلمانان باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به مقاومت چندین ساله مردم یمن و پیروزی‌های اخیر این مردم افزود: کار مردم یمن به جایی رسیده که صحنه جنگ را متحول کردند و دشمن مجبور شده آتش‌بس را ولو موقت اعلام کند.

وی با تاکید بر تدابیر رهبری درباره لزوم مسلح شدن مردم فلسطین و مبارزه با جبهه صهیونیست‌ها افزود: رهبری گفتند مردم فلسطین باید روی پای خود بایستند و امروز مردم نشان دادند که می‌توانند از حق خودشان دفاع کنند؛ صهیونیست مدعی نژاد برتر است و مابقی نژاد‌ها باید زیردست باشند، باید مقابل آن‌ها ایستاد و چه کسی بهتر از مردم فلسطین.

امام جمعه شیراز با اشاره به قضایای شهادت روحانیون در مشهد مقدس گفت: تجربه طولانی سیاسی ملت ایران دست جنایت و خیانت آمریکا و اسرائیل را برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی در این ماجرا کاملا احساس می‌کند.

وی با بیان اینکه این روحانیون به واسطه خدمت به مردم لیاقت شهادت را پیدا کردند، گفت: ضارب باید هر چه زودتر مجازات شود، اما جبران این خون‌ها جز با ظهورت حضرت ولیعصر (عج) جبران نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین