کد خبر: ۷۶۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۷

بررسی رقابت های یورو 2008 / گروه چهارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گروه چهارم این رقابت‌ها شامل تیم‌های یونان، روسیه، اسپانیا و سوئد است و از گروه‌های مشکل به شمار می‌آید. یونان قهرمان دوره قبل است و اسپانیا و سوئد از تیم‌های قدرتمند اروپا هستند. روسیه با «گاس هیدینک» را هم نباید دست کم گرفت، روس‌ها انگلیس را حذف کرده‌اند تا به این مسابقات رسیده‌اند. 


یونان، دفاع از قهرمانی

تیم یونان چهار سال قبل ناباورانه قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. آن‌ها با تاکتیک‌های به شدت دفاعی و رخنه‌ناپذیر «اتو رهاگل» توانستند تیم‌های بزرگ را یکی، یکی از سر راه بردارند و به عنوان نخست دست یابند. یونان به غیر از این قهرمانی هیچ افتخار بزرگ و کوچکی در کارنامه خود ندارد و به جز یورو 2004، تنها در سال 1980 در جام ملت‌های اروپا و در سال 1994 در جام جهانی حضور داشته که هر دو بار به سرعت از رقابت‌ها حذف شده است. تیم «دزدان دریایی» (لقبی که یونانی‌ها به خود داده‌اند) اما در رقابت‌های انتخابی یورو 2008 فوق‌العاده بود و با وجود حضور دو تیم ترکیه و نروژ، توانست با ده برد، یک مساوی و تنها یک شکست بیشترین امتیاز را در جمع تمامی تیم‌های حاضر در این بازی‌ها به دست آورد. یونان این بار هم بسیار تیم خطرناکی است و با بازی منفعلانه خود، برای تیم‌های تهاجمی نظیر اسپانیا و سوئد دردسرساز خواهد شد. بازیکنان یونان هم به تیم‌های بزرگ‌تری رفته‌اند و تجربیات بیشتری نسبت به یورو 2004 دارند.

بازیکنان: آنتونیوس نیکوپولیدیس، گیورکاس سیتاریدیس، کریستوس پاتساتس‌اوغلو، نیکوس اسپیروپولوس، ترایانوس دلاس، آنجلوس باسیناس (کاپیتان)، گئورگیوس ساماراس، استلیوس جیانوکوپولوس، آنجلوس هاریستیاس، گیورگوس کاراگونیس، لوکاس وینترا، کنستانتینوس چالکیاس، الکساندروس تسورواس، دیمیتریوس سالپیگیدیس، واسیلیس توروسیدیس، سوتیریوس کرگیاکوس، تئوفانیس گکاس، یانیس گوماس، پاراسکواس آنتزاس، یوانیس آمانتیدیس، کوستاس کاتسورانیس، الکساندروس سیولیس، نیکولاس لیبروپولوس.
سرمربی: اتو رهاگل. 


روسیه، مهمان ناخوانده
روس‌ها با خوش‌اقبالی توانستند به رقابت‌های یورو 2008 راه یابند. آن‌ها البته در رقابت‌های مقدماتی در خانه انگلیس شکست خوردند و در خانه خود انگلیس را شکست دادند، اما اگر تیم جوان شده کرواسی در آخرین بازی خود در ومبلی انگلیس را شکست نمی‌داد روسیه به این رقابت‌ها راه نمی‌یافت. قهرمانی زنیت سن‌پترزبورگ در جام یوفا و حضور شش بازیکن از این تیم در ترکیب 23 نفره روسیه امیدهایی را به اردوی روس‌ها آورده است، اما بعید است آن‌ها حتی با وجود هدایت «گاس هیدینک» کبیر بتوانند به مرحله بعد راه یابند.

بازیکنان: ایگور آکینفیف، واسیلی برزوتسیکی، رنات یانبایف، سرگئی ایگناشویچ، الکسی برزوتسیکی، رومان آداموف، دمیتری توربینسکی، دنیس کولودین، ایوان سائنکو، آندری آرشاوین (کاپیتان)، سرگئی سماک، ولادیمیر گابولوف، پاول پوگربنیاک، رومان شیروکوف، دینیار بیلیالتدینوف، ویاچسلاو مالافیف، کنستانتین زیریانوف، یوری ژیرکوف، رومان پاولیوچنکو، ایگور سمشوف، دمیتری سیچف، الکساندر آنیوکوف، ولادیمیر بیستروف.
سرمربی: گاس هیدینک.


اسپانیا، جوان‌ها می‌آیند
تیم جوان شده اسپانیا قصد دارد سرانجام طلسم موفقیت خود در رقابت‌های معتبر را بشکند. این تیم تحت هدایت «لوییس آراگونس» امیدهای زیادی برای رسیدن به رده‌های بالا در این رقابت‌ها دارد، اما حقیقت آن است که اسپانیایی‌ها در سال‌های گذشته با وجود بازیکنان بسیار برجسته‌ای که در اختیار داشته‌اند نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده سازند. آراگونس برای موفقیت دست به حرکتی نو زده و از دو تیم بارسلونا و رئال مادرید جمعاً تنها پنج بازیکن به تیم ملی دعوت کرده است.

بازیکنان: ایکر کاسیاس (کاپیتان)، رائول آلبیول، فرناندو ناوارو، کارلوس مارچنا، کارلس پویول، آندرس اینیستا، داوید ویا، ژاوی، فرناندو تورس، سسک فابرگاس، خوان کاپدویا، سانتی کازورلا، آندرس پالوپ، ژابی آلونسو، سرخیو راموس، سرخیو گارسیا، دانی گوییسا، آلوارو آربلوا، مارکوس سنا، خوانیتو، داوید سیلوا، روبن دلارد، خوزه مانوئل رینا.
سرمربی: لوییس آراگونس.


سوئد، تیم خوب همیشگی
سوئد همواره یکی از تیم‌های خوب تورنمنت‌های گوناگون بوده است. البته آن‌ها کم پیش آمده به مراحل نهایی راه یابند، اما به هر حال تیمی دردسرساز برای رقیبان هستند. با این حال سوئد در جام جهانی 2006 درخشش همیشگی را نداشت و با توجه به این که بازیکنان آن تیم اسکلت اصلی تیم فعلی را تشکیل می‌دهند، بعید به نظر می‌رسد امسال هم بتوان سوئد را مدعی کسب عنوان قهرمانی دانست. هر چند که به هر حال، آن‌ها «زلاتان ابراهیموویچ» را در اختیار دارند که در سری آ نشان داد بی‌شک یکی از بهترین‌های حال حاضر دنیاست. «هنریک لارسن» 36 ساله هم در ترکیب آن‌ها حضور خواهد داشت؛ در حالی که او 4 سال قبل و پیش از یورو 2004 هم از تیم ملی سوئد خداحافظی کرده بود، هر چند که برای آن بازی‌ها به آن تیم بازگشت.

بازیکنان: آندریاس ایساکسون، میکائل نیلسون، اولوف ملبرگ، پتر هانسن، فردریک استور، توبیاس لیندروث، نیکلاس الکساندرسون، آندرس سونسون، فردریک لیونبرگ (کاپیتان)، زلاتان ابراهیموویچ، یوهان الماندر، رامی شعبان، یوهان ویلاند، دانیل مایستروویچ، آندریاس گرانکویست، کیم کالستروم، هنریک لارسن، سباستین لارسن، دانیل اندرسن، مارکوس آلباک، کریستین ویلهلمسن، مارکوس روزنبرگ، میکائل دورسین.
سرمربی: لارس لاگربک.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین