کد خبر: ۷۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

آماده‌باش بیمارستان‌های قزوین به دلیل آلودگی هوا

فرماندار شهرستان قزوین گفت: با توجه به افزایش شاخص آلایندگی هوا ضمن آماده‌باش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تمامی فعالیت‌های معادن اطراف شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و در صورت تداوم آلودگی تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان قزوین در روز شنبه غیرحضوری شوند.
آماده‌باش بیمارستان‌های قزوین به دلیل آلودگی هوا
آفتاب‌‌نیوز :

عباس کاظمی اظهار کرد: در پی افزایش شاخص آلودگی هوا به بیش از ۳۰۰ واحد، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در این شهرستان تشکیل و مقرر شد در صورت تداوم آلودگی تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان در روز شنبه غیرحضوری شوند.

وی بیان کرد: تمامی معادن اطراف شهر قزوین از جمله واحدهای شن و ماسه و معادن کانی غیرفلزی توسط سازمان صمت استان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

فرماندار قزوین بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی در شهر قزوین و کارخانه‌های آسفالت حاشیه شهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی در ادامه یادآورشد: فعالیت‌های ورزشی در فضاهای روباز و تردد ورزشکاران در جاده سلامت ممنوع شده است.

این مسئول گفت: برای جلوگیری از گره‌های ترافیکی در سطح شهر قزوین، پلیس راهور اقدامات لازم را برای روان‌سازی تردد انجام خواهد داد و نظارت شدیدتری بر معاینه فنی خودروها صورت می‌گیرد؛ فعالیت اتوبوس‌های خط واحد نیز ممنوع است.

وی از آماده‌باش بیمارستان‌ها خبرداد و اظهار کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مستقر در شهرستان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت لزوم خدمات لازم را به مراجعه کنندگان و شهروندان ارائه کنند.

کاظمی در پایان با اشاره به اینکه محیط زیست استان در اسرع وقت کانون‌های آلاینده هوا در استان را شناسایی و اعلام کند، افزود: واحدهای اورژانس و جمعیت هلال احمر در مراکز پرتردد شهر قزوین برای خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی و مراجعه‌کنندگان احتمالی در آمادگی کامل هستند.

برگزاری کمیته اضطرار آلودگی هوا در آبیک

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، در پی شرایط جوی خاص و حاکم شدن هوای ناسالم در شهرستان آبیک، کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست سرپرست فرمانداری برگزار شد.

حامد فتوحی، سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در این جلسه اظهار کرد: شهروندان دارای کهولت سن، بیماران قلبی و تنفسی ظرف ۲۴ ساعت آینده به جز در موارد اضطرار و با استفاده از ماسک‌های فیلتر دار از خروج از منزل خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت و درمان، بیمارستانهای شهداء و ولیعصر (عج) و جمعیت هلال‌احمر در آماده باش کامل باشند، پلیس راهور در ورودی‌های شهر مستقر و از تردد خودروهای سنگین و آلاینده به داخل شهر جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اضافه کرد: بخشداران و شهرداران به مجموعه‌های تحت امر ابلاغ کنند هرگونه فعالیت عمرانی ممنوع و تمامی معادن و واحدهای صنعتی آلاینده شهرستان تعطیل و اجازه فعالیت ندارند.

وی در پایان گفت: تمامی مقاطع تحصیلی در شیفت صبح به صورت مجازی برگزار شود و درخصوص شیفت عصر، ظهر فردا تصمیم‌گیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین