کد خبر: ۷۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
عبدالله مومنی در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

برخورد امنیتی در برابر خواسته های صنفی دانشجویان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی و دبیر اسبق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در پاسخ به پرسشی درباره دلایل بروز اعتراضات دانشجویی در دانشگاه تربیت معلم به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «اعتراضات صنفی دانشجویان زاییده‌ی محدودیتهای زندگی دانشجویی و شرایط نا مطلوب رفاهی، فقدان امکانات لازم و ضروری و نبود حداقل استانداردهای زندگی سالم در محیط های دانشجویی خصوصا خوابگاههاست».

وی افزود: «در شرایط فعلی که اصلی ترین محور برانگیزاننده ی حرکات و اعتراضات دانشجویی دغدغه ها و مطالبات صنفی است اتخاذ رویکردهای شبه امنیتی به وسیله‌ی مدیریت دانشگاهها و نگرش پادگانی و تصمیم گیری های غیر مسئولانه و به دور از تدابیر مدیریتی در امور مربوط به دانشگاهها خود به یکی از عوامل تشدید کننده‌ی اعتراضات صنفی تبدیل شده است».

این فعال سیاسی اضافه کرد: «نمی شود وقتی دانشجو خواهان حداقل رفاه و رعایت حداقل استانداردها در تهیه‌ی خوراک یا بهداشت محیط است با او برخورد امنیتی کرد. متاسفانه مدیران کنونی دانشگاهها و وزارت علوم به جای عمل به وظایفی که بایستی تضمین کننده‌ی حقوق و مطالبات دانشجویان باشد با بی توجهی و بی اعتنایی و بعضا تهدید و صدور احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویانی که خواهان حقوق صنفی‌شان هستند موجبات تداوم و گسترش این اعتراضات را فراهم می کنند. در چنین شرایطی نتیجه‌ی طبیعی عدم پاسخگویی به خواستهای دانشجویان انباشت و متراکم شدن مطالبات است که منجر به گسترش و ادامه‌ی اعتراضات صنفی و وسیع تر شدن دامنه‌ی آنها خواهد شد که چنین نتیجه‌ای تنها ناشی از سوء مدیریت در دانشگاههاست».

عبدالله مومنی که دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم نیز بوده است ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت جسمانی دانشجویان این دانشگاه که اکنون در اعتصاب غذا به سر می برند از بی‌توجهی مسئولان به خطری که جان این دانشجویان را تهدید می کند انتقاد کرد.

وی با ستایش از همبستگی و عقلانیت دانشجویان تربیت معلم در پیگیری خواسته هایشان افزود: «دانشجویان دانشگاه تربیت معلم ضمن پیگیری خواستهای به حق و قانونیشان باید به رفتار مسالمت آمیز و مدنی خود ادامه دهند و با درایت مانع از سوءاستفاده‌ی برخی نهادها که برای برخورد با دانشجویان منتظر بهانه هستند بشوند چرا که برخی نهادها می کوشند هزینه‌ی هر فعالیت صنفی و مدنی را به حداکثر برسانند».

این فعال سابق دانشجویی با اشاره به فشارهایی که طی سالهای اخیر فعالین و تشکلهای دانشجویی متحمل شده‌اند، افزود: «این فشارها در کنار دل مشغولیهای تفننی و حاشیه‌ای برخی فعالین دانشجویی و بی توجهی آنها به مطالبات صنفی بدنه‌ی دانشجویی خصوصا در شرایط کنونی از جمله آسیبهای حرکتهای دانشجویی چند سال اخیراست».

مومنی در پایان گفت: «فعالان دانشجویی با اتخاذ رویکرد بازگشت به دانشگاه باید توجه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات صنفی و رفاهی بدنه‌ی دانشجویی داشته باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین