کد خبر: ۷۶۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
امام جمعه اردبیل اعلام کرد؛

درخواست از رهبری برای تعیین تکلیف منطقه آزاد اردبیل

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برای تعیین تکیف نهایی اجرای مصوبه تشخیص مصلحت نظام در ایجاد منطقه آزاد استان اردبیل از مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا دستور لازم را صادر کنند.
درخواست از رهبری برای تعیین تکلیف منطقه آزاد اردبیل
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به حادثه دلخراش شهادت دو روحانی در حرم رضوی اظهار کرد: حادثه شوم حرم مبارک رضوی را محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات تروریستی در عالم اسلام مستظهر به فتوای مفتی‌های وهابی است اخیراً انفجارات بزرگی در پاکستان و افغانستان رخ داد و جمعیت زیادی از شیعیان شهید شدند شخصی که اقدام به این جنایت می کند اول از مفتی ها دستور گرفته سپس با خاطرجمعی که الان به بهشت می رود و اینکه عبادت بزرگ انجام می‌دهد و رسول خدا در انتظار اوست تا او را در آغوش بگیرد به چنین جنایتی اقدام می کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: به همین دلیل محکومیت اصلی باید برای تفکر تکفیری و وهابی باشد در هیچ جای این کشور پهناور نباید اجازه داد چنین تفکر سیاهی پا بگیرد اروپایی‌ها کاریکاتور رسول خدا را می کشند در حالی که به جای عمامه بمب اتمی بر سر رسول خدا گذاشته اند و زیر آن می نویسند تلفات دین این پیامبر کمتر از تلفات بمب اتمی نیست در این کاریکاتور سخن آنها همه ناظر به سلفیت جهادی است.

عاملی با تشریح شیوه های عملکردی وهابیت گفت: روش وهابیت در طول تاریخ کاملا نشان می‌دهد که این قوم توسط دشمنان اسلام ساخته شده است آنها در طول تاریخ خنجر بر سینه مسلمان ها بوده اند یک نشانه این است که از اول تشکیل اسرائیل با آرمان فلسطین مخالفت کرده و به نفع اسرائیل عمل کرده اند.

وی تصریح کرد: اکنون اصلی‌ترین خائن به آرمان فلسطین سعودی‌ها هستند حماس را گروه تروریستی می نامند و کارگران فلسطینی ساکن در عربستان را دستگیر و زندانی کرده اند میلیاردها دلار پول خرج کردند تا یک قطعنامه علیه سوریه از سازمان ملل بگیرند اما تا حال حتی یک دلار هم به نفع فلسطین خرج نکرده اند.

وی افزود: انتخاب حرم امام رضا کاملاً نشان می دهد که قاتل یک فرد وهابی است چون محمد بن عبدالوهاب کشورهای دارای ضریح را با نام ممالک مبتلی به ضرایح نام می‌برد و ملت‌های آنها را به خاطر اجازه به ضریح، کافر و مهدور الدم می‌داند همچنین حمله به روحانیت نشان از کینه بزرگ آنها از روحانیت و نقش خطیر روحانیت در این کشور است عمامه ما در سرمان کفن ماست و ما ترس از این گونه حرکات دشمن نداریم بلکه شهادت را نهایت آرزوی خود می‌دانیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه رمضان تمام حسنات ثواب مضاعف دارد عبادتی که در سال سایر ایام ثواب فوق العاده دارد در این ماه ثواب آن از فوق‌العاده بودن بالاتر می‌رود اطعام، مخصوصا اطعام مساکین از عبادت های فوق‌العاده گره گشاست.

عاملی با اشاره به موضوع منطقه آزاد تجاری در استان گفت: منطقه آزاد تمام استان‌های مرزی کار می‌کند جز منطقه آزاد اردبیل تمام استان‌های مرزی که اخیراً مجوز منطقه آزاد گرفتند مشغول احداث زیرساخت‌ها هستند جز منطقه آزاد اردبیل که نمی دانیم علت چیست.

وی ادامه داد: ماجرا از این قرار است که مجلس چهار نقطه را تصویب کرد اما مجمع تشخیص مصلحت آن را به یک نقطه تقلیل داد و جای آن را هم مشخص نکرد بلکه به خود دولت واگذار کرد به دولت گفتیم این مصوبه را اجرا کنید گفتند خطر امنیتی دارد هر نقطه را تعیین کنیم نقاط دیگر اعتراض می‌کنند گفتیم پس هر چهار نقطه را اعلام کنید گفتند خلاف مصوبه است گفتیم پس دو نقطه را اعلام و بقیه را در آینده الحاق کنید گفتند خلاف مصوبه است گفتیم پس تعیین یک نقطه را به خود استان محول کنید آقای لاریجانی فرمود خلاف مصوبه است و این گونه بود که مصوبه مجمع کار را به بن بست رساند.

عاملی افزود: یک اکیپ فنی قابلیت تمام نقاط را ملاحظه و سپس فقط یک نقطه را حائز شرایط دانستند و به رئیس جمهور گزارش دادند اما باز در اجرا از اوضاع امنیتی واهمه کردند یا شاید علت دیگری در کار بود که ما متوجه نشدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیگیری هایی که در راستای اجرایی شدن منطقه آزاد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ما در استان اعلام کردیم هر چه تصمیم بگیرید می پذیریم اما باز به جایی نرسید. مسئولان هر چه تصمیم بگیرند ما قبول داریم و با آن مشکل نداریم دوم اینکه اگر یک نقطه یا دو نقطه را تعیین کردند اهالی بقیه نقاط نگران نباشند در آینده بقیه از طریق الحاق به منطقه آزاد ملحق می‌شوند همچنان که در سایر مناطق آزاد کشور از طریق الحاق توسعه های بزرگ انجام داده اند الحاقیه بعضی از مناطق آزاد از کل چهار نقطه ما بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین