کد خبر: ۷۶۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱

گزارش تصویری؛ سخنرانی دکتر روحانی در سرخه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، تاکید کرد: « توطئه عظیمی پشت پرده است که برای اغفال نسل جوان مذهبی و پاک و متدین ماست که آن‌ها را از مسیر منحرف کنند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب از سمنان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه که سه شنبه در حسینیه شهدا «سرخه» از توابع استان سمنان سخن می‌گفت،با اشاره به ثمرات فراوان عمر حضرت امام (ره) اظهار داشت: «یکی از ثمرات عمر مبارک امام(ره) و نهضت اسلامی استقرار ارزش‌های نوین در جامعه بود، گرچه برخی از این ارزش‌ها در متن اسلام وجود داشتند، اما غباری روی آن‌ها نشسته بود».


عضو مجلس خبرگان رهبری در میان اقشار مختلف مردم زادگاه خود، به ارائه دو نظریه و دیدگاه موجود در جامعه درباره حکومت پرداخت و دیدگاه اول را نگاه مالکیتی به حکومت عنوان کرد و دیدگاه دوم را نگاه وکالتی به حکومت نامید و ادامه داد: «در دوران ستم‌شاهی حاکمان خود را مالک بر کشور و مردم می‌دانستند و هر وقت می‌خواستند به مردم خیانت می‌کردند و مجلس شورای ملی در حقیقت وکیل دولت و شاه بود».

وی سپس ادامه داد: «آیا مردم قبل از انقلاب شاهد یک انتخابات واقعی بودند؟! مردم حاکمیتی نداشتند و شاه احساس مالکیت می‌کرد و خیلی راحت با سفرای آمریکا و انگلیس معامله می‌کرد».

دکتر روحانی به داستان اهدای پول توسط ناصرالدین شاه به شهرداری لندن اشاره کرد و آن را ناشی ازوجود نگاه مالکیتی شاهان به حکومت و اموال مسلمین دانست و افتتاح حساب 20میلیارد دلاری تن‌خواه توسط حکومت شاه برای وزارت دفاع آمریکا را نیز ناشی از همین نوع نگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: «انقلاب آمد تا به مردم بگوید که مسئولین جمهوری اسلامی وکیل مردم هستند نه مالک مردم و همه جا موظفند از مردم اجازه بگیرند و هیچ کاری بدون اجازه مجلس شواری اسلامی انجام نمی‌گیرد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: «امام (ره) می‌خواست به ما بفهماند که همه کاره مردم هستند. درست است که حکومت ما اسلامی و بر مبنای قانون خدا و منشا مشروعیت و قدرت آن خداوند است ولی نحوه اعمال قدرت در اختیار مردم است و ساختار قدرت در اختیار مردم است و در جمهوری اسلامی همه چیز از آن مردم است».

وی ادامه داد: «رهبر با رای مردم انتخاب می‌شود و انتخاب رهبری توسط مجلس خبرگان، با پشتوانه رای مردم ،در چارچوب قانون خداست».

وی با اشاره به وجود شرط مرجعیت برای رهبری نظام در قانون اساسی قبلی جمهوری اسلامی گفت: «امام (ره) در آخر عمر مبارکشان نامه‌ای به مجمع بازنگری قانون اساسی نوشتند که شرط مرجعیت برای رهبری لازم نیست».

دکتر روحانی با اشاره به چگونگی برگزیده شدن مقام معظم رهبری برای در دست گرفتن رهبری نظام در روز 14 خرداد سال68 ،اظهار داشت: «مجلس از ساعت 9 صبح تا عصر آنروز به این نتیجه رسید که ایشان را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی برگزیند و اکثریت قاطع مجلس خبرگان به ایشان رای دادند والبته برای خود ایشان خیلی سخت بود و ایشان نمی‌پذیرفت و بلند شدند که مخالفت کنند ولی اجازه ندادند و ایشان گریه کردند که چرا این بار سنگین را بر دوش من گذاشتید».

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور رای مردم در کلیه ساخت‌های جمهوری اسلامی از جمله ریاست‌جمهوری و مجلس، ادامه داد: «همه ما باید در برابر مردم خاضع باشیم و این از ارزشهای امام (ره) است و نگذارید این ارزش از بین برود».

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: « قانون باید در همه جا حاکم باشد نه قدرت، و اگر قدرت یافتیم نباید از قدرتمان سوءاستفاده کنیم».

وی ادامه داد: «مبادا ارزش‌های امام زیر پا گذاشته شود، ‌امام استراتژی‌اش را از روز اول با مردم به وسیله مردم، به خواست مردم و با حضور مردم و با ایثار مردم بود».

حسن روحانی با ذکر خاطره‌ای از وقایعی که منجر به قیام 15 خرداد سال 42 شد ،گفت: «امام بت‌شکنی خود را از عاشورای 42 شروع کردند».

وی با اشاره به باور امام (ره) به حضور مردم در تمامی صحنه‌ها ،ادامه داد: «حکومت اسلامی غیر از مردم چیزی ندارد نه ابرقدرتی پشت سر ماست و نه نظام ما تسلیم ابرقدرتی می‌شود و نه ما روحانی و عالمی داریم که بخواهد در برابر قدرت‌های خارجی تسلیم باشد».

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات سال‌های اخیر ادامه داد: «بگذریم از بازیگری که در سال‌های اخیر آغاز شده و یک عده بی‌ریشه، ‌بهترین یاران امام (ره) را آماج تهمت قرار می‌دهند،آیا فکر نمی کنند که اگر ما روحانیت را از صحنه خارج کردیم، چطور می‌توانیم این انقلاب و کشور را نگاه داریم؟! اگر رهبری را تضعیف کردیم، می‌توانیم؟!».

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی تصریح کرد: «یک عده‌ای شیاد شروع کرده اند که ما صبحانه را با امام زمان (عج) بودیم و ظهر در فلان‌جا با امام زمان نماز می‌خواندیم و حالا هم برای بعضی امور می‌گویند‌که آقا فرموده ما قبلاً در این باره با شنیدن کلمه آقا ذهنمان به سوی رهبری می‌رفت ولی حالا می‌بینیم که داستان دیگری است و آنها وقتی می‌گویند آقا که یعنی امام زمان(عج) فرموده است و این بازی برای خارج کردن علما از صحنه است».

وی با اشاره به حدیثی از امام زمان (عج) که در آن به مراجعه مردم به علما و بزرگان برای حل مسائل امت در زمان غیبت کبری تاکید شده است ،ادامه داد: « توطئه عظیمی پشت پرده است که برای اغفال نسل جوان مذهبی و پاک و متداین ماست که آن‌ها را از مسیر منحرف کنند».

دکتر روحانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: «ما برای اداره کشور به همه گروه‌ها نیاز داریم اول مردم، دوم کارشناسان و متخصصان و سوم در دین نظر علما و مقام معظم رهبری».

وی ادامه داد: «امام با خرافات و عوامفریبی مخالف بود و با این بازی‌‌گری‌ها مخالفت می‌کرد».

سپس دکتر روحانی به ذکر داستان مراجعه زنی که ادعای ارتباط با امام عصر(عج) را داشت، پرداخت و عدم پاسخگویی آن زن به سوالات سه‌گانه حضرت امام(ره) را ناشی از همین نوع شیادی‌ها دانست.

وی با اشاره به ارزش‌هایی که امام (ره)به امانت گذاشته است، ادامه داد: «مهمترین این ارزش‌ها، مردم‌سالاری است و مهمترین آنها استقرار احکام اسلام است و مهمترین آن‌ها مبارزه با خرافات است و مهمترین آن ارزشها راست گفتن به مردم است. به مردم خیانت نکنیم و امام(ره) آن قدر شهامت داشت که گفت:"من اشتباه کردم "و در مورد دولت موقت گفت:"من نسبت به این آدم‌ها اشتباه کردم "».

وی ادامه داد: «اگر ما می‌خواهیم این نظام رانگه داریم و در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم، به شرط اینکه ارزش‌های امام (ره) را حاکم کنیم، مقام رهبری بزرگترین پاسدار این ارزش‌هاست، مقام معظم رهبری بر ارزش‌های امام تاکید می‌کند».



{$old_album_76418}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین