کد خبر: ۷۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۲
در میان بهت هواداران کشتی روی داد؛

وداع علیرضا حیدری با دنیای کشتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس ورزش: علیرضا حیدری، مرد شش مداله کشتی آزاد کشورمان در میان ناباوری همگان با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

علیرضا حیدری، کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم و مرد شش مداله کشتی آزاد ایران،صبح پنجشنبه در جریان مسابقات کشتی جام تختی ،در حالیکه در مبارزه با «جعفر دلیری» تایم اول را با پیروزی 4 برصفر پشت سرگذاشته بود از ادامه مبارزه با این حریف کرمانشاهی خودداری کرد.

حیدری با انصراف از ادامه کشتی با دلیری چهار گوشه تشک را بوسید و از دنیای قهرمانی خداحافظی کشتی کرد. 

حیدری با این اقدام خود تمامی تماشاگران، خبرنگاران و مسئولان فدراسیون کشتی را شوکه کرد به طوری که برگزاری مسابقات تا 15 دقیقه تعطیل شد و حاضرین در سالن یک صدا قهرمان کشتی ایران را تشویق می کردند.

حیدری: وادار شدم خداحافظی کنم
عضو پرافتخار تیم ملی کشتی کشورمان تاکید کرد برخی مسائل او را وادار به خداحافظی از دنیای قهرمانی کرده است.

علیرضا حیدری مرد شش مداله کشتی آزاد ایران بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی کشتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «می‌توانستم کشتی بگیرم و رقابتهای جام تختی را به پایان برسانم اما صلاح دیدم در چنین شرایطی از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم». 

وی ادامه داد: «کشتی همچون فرزندم بود و باید اعتراف کنم دل کندن از آن کار راحتی نیست».

دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک در پایان گفت: «طی روزهای اخیر مسائلی بوجود آمد که وادارم کرد برای همیشه با دنیای دایره طلایی وداع کنم. برای کشتی ایران در المپیک آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که ملی پوشان ایران به نتایج مطلوبی دست یابند».

معزی پور: تصمیم حیدری ناگهانی و بدون هماهنگی بود
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درباره تصمیم  علیرضا حیدری مبنی بر کناره‌گیری از حضور در میادین کشتی گفت: «او بدون هماهنگی و به صورت ناگهانی این تصمیم را اتخاذ کرد». 

محمود معزی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «در حالیکه حدود شش ماه است که اردوی آماده‌سازی برگزار شده است و همگان از حیدری انتظار حضور در میادین را داشتند، این تصمیم او توجیهی ندارد».

وی گفت: «او چنانچه می‌خواست خداحافظی کند بهتر بود این مساله را به اطلاع ما می‌رساند تا با هماهنگی فدراسیون برای او مراسم تودیع معقول‌تری که در شان یک قهرمان است را برگزار می‌کردیم». 

معزی پور تصریح کرد: «بطور حتم در روزهای آینده با حیدری درباره این اقدام ناگهانی او صحبت خواهم کرد و تمام تلاش خود را برای انصراف او از تصمیمش بکار خواهم بست چرا که او برنامه‌های زیادی برای حضوری هدفمند در المپیک داشت».

وی تاکید کرد: «لازم است قهرمانانی مانند حیدری را همواره حفظ کنیم و از آنها چه در عرصه قهرمانی و افتخارآفرینی و چه در کسوت مربیگری استفاده نماییم».

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، این تصمیم را به انتقاداتی که قبلا از حیدری و به روشی ناجوانمردانه به وی انتساب می‌دادند بی‌ربط ندانست و تاکیدکرد: «او خیلی از صحبتها را تحمل کرد و بر این باور بود که اگر قرار است یک کشتی گیر برای وطنش افتخار بیافریند نباید اینگونه مورد انتقادات نابجا و بی‌مهری قرار گیرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
1
سلام تو تمرينات واردو تيم ملي چه بلايي سر قهرمانان ميارين كه يكي يكي خداحافظي ميكنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین