کد خبر: ۷۶۴۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴

تشدید بحران سیاسی در پاکستان/ رئیس مجلس استعفا کرد

درحالی که قرار بود روز شنبه رأی گیری برای طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر پاکستان در مجلس این کشور برگزار شود، این برنامه به دفعات از سوی ریاست پارلمان به تعویق افتاد و در نهایت، رئیس مجلس ملی پاکستان از سمت‌ خود استعفا کرد.
تشدید بحران سیاسی در پاکستان/ رئیس مجلس استعفا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های پاکستانی شنبه شب اعلام کردند: پس از مقاومت پیاپی ریاست مجلس در مقابل حکم رئیس قوه قضائیه این کشور برای رأی گیری طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر، دیوان عالی در اقدامی بی سابقه تصمیم به رسیدگی به این وضع حتی در ساعات تعطیلی گرفت.

گزارش‌ها حکایت از بازگشایی درهای دیوان عالی در اسلام‌آباد دارد و رئیس این نهاد عالی قضایی قرار است با حضور در محل کار خود، نحوه اجرای حکم صادره مبنی بر برگزاری جلسه رای گیری مرتبط با طرح عدم اعتماد علیه عمران‌خان در مجلس پاکستان را بررسی کند.

در پی این اتفاقات، «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی پاکستان از سمت خود استعفا کرده و گفته است که حاضر به مدیریت جلسه رأی‌گیری برای طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر نیست.

هم‌اکنون "ایاز صادق" نماینده جناح مخالف ریاست پارلمان را برعهده گرفته و رأی گیری برای طرح عدم اعتماد علیه عمران‌خان نخست وزیر پاکستان را کلید زده است.

شبکه‌های خبری پاکستان اعلام کردند که بنابر حکم دیوان عالی، ریاست مجلس باید به هر قیمتی طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر را به رأی بگذارد.

هم اکنون عمران‌خان نیز خود را به جلسه مجلس ملی رسانده و در اظهاراتی تاکید کرد: به هیچ قیمتی اجازه موفقیت به توطئه بین المللی علیه دولت پاکستان را نخواهد داد.

وی افزود: ما تسلیم نمی‌شویم و تا آخرین نفس مبارزه خواهیم کرد.

رئیس دیوان عالی پاکستان پنجشنبه شب گذشته با حکم به لغو انحلال پارلمان و کابینه دولت، دستور برگزاری فوری جلسه رسمی مجلس ملی پاکستان در روز شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) را نیز صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین