کد خبر: ۷۶۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۰
رئیس مجلس خبرگان در مدینه خبرداد:

دستور قاطع پادشاه عربستان برای تکریم زائران ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سفر خود به عربستان سعودی، در جمع اعضای بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را برای اتحاد مسلمانان به کار می بندد». 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مدینه منوره، آیت  هاشمی رفسنجانی شنبه شب در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه حاضر شد و در سخنانی در جمع اعضای بعثه و تعدادی از زوار ایرانی، تاکید کرد: «اختلافات مسلمانان، باعث خشنودی کفار می شود و زائران ایرانی اگر مساله نامناسبی هم مشاهده کردند، بایستی با صبوری با دیگر مسلمانان مواجه شوند». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر ضرورت هشیاری علما و زوار ایرانی، اظهار داشت: «بعضا برخوردهای نامناسبی نیز در فضای حج اتفاق می افتد، اما مهم این است که زوار ایرانی با شکیبایی و تحمل، به وحدت مسلمانان بیندیشند». 

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به مذاکرات خود با مسئولان سعودی در باره نحوه رفتار با زوار ایرانی بیت الله الحرام و مدینه منوره، گفت: «در صحبتی که با آقای ملک عبدالله پادشاه عربستان داشتم، وی در حضور من خطاب به یکی از مسئولان سعودی دستور قاطعی صادر کرد که اگر رفتار نامناسبی با زائران ایرانی صورت گرفت، با خاطی برخورد شود و این دستور به شهر مدینه نیز ابلاغ شده است». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: «ما با همه مسلمانان برادر هستیم و نباید مرتکب گناه برهم زدن اتحاد مسلمانان شویم، گرچه اختلاف نظر نیز امری طبیعی است».
 
وی در ادامه، حج را یکی از تدابیر فوق العاده عبادی در اسلام دانست و گفت: «ما آثار حج را زمانی درک می کنیم که به روح آن پی برده باشیم». 

هاشمی رفسنجانی، حج را دارای محورهای عبادی، سیاسی، آموزشی، ارتباطی و وحدت آفرین دانست که اگر به همه روح حج توجه شود، انسانهایی که به حج مشرف می شوند، تنها به وحدت جهان اسلام می اندیشند. 

وی در عین حال تاکید کرد: «در صورتی که روح حج محقق می شد، دنیای اسلامی امروز متعهد و یکپارچه می شد». 

هاشمی رفسنجانی، در ادامه، قرآن را بزرگترین سرمایه امت اسلامی خواند و گفت: «کلمات قرآن، اصلی ترین نشان از اعجاز آن است و کسانی که به مکتب اهل بیت منتسب هستند، اجازه نمی دهند که این اعجاز الهی مهجور باشند».
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری که برای حضور در اجلاس بین المللی گفتمان مذاهب اسلامی به عربستان سعودی سفر کرده است، پس از حضور در این اجلاس در مکه مکرمه، جمعه شب وارد مدینه منوره شده بود. 

هاشمی رفسنجانی همچنین با حضور در مسجد نبوی و قبرستان بقیه مرقد مطهر پیامبر مکرم اسلام و ائمه مظلوم بقیه را زیارت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۹
0
0
سلام
اتفاق عجيبي نيفتاده هركسي يك قيمت و يك برش و اعتباري دارد آقاي هاشمي با آن همه تجربه و درايت و پختگي و سوابق روشن و اجرايي مهم و فراوان قيمتش اينست كه پادشاه عربستان كاملا متوجه است و برايش ارزش قاپل مي شود بعضي ها هم كه به اروپا سفر مي كنند نه به استقبالشان مي ايند نه شام دعوتشان مي كنند نه به ديدارشان راهش مي دهند و نه برايش تره خورد مي كنند و كشورمان را تحقير مي كنند هم يك قيمت ديگري دارد به نازم به افرادي كه اين تفاوت قيمت را به خوبي درك كردند و هر دو دور را به آقاي هاشمي راي دادند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین