کد خبر: ۷۶۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱

احضار پنج فعال دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : طی چند روز گذشته پنج تن از فعالان دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند. 

بیه گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب ،دو نفر از این دانشجویان اعضای منتخب شورای صنفی این دانشگاه هستند. 

در تاریخ 29 اردیبهشت ماه پس از وقفه‌ای ۵ ساله در این دانشگاه انتخابات شورای صنفی به صورت محدود در سه دانشکده مهندسی، علوم، ریاضی با استقبال گسترده‌ دانشجویان برگزار شد. افراد احضار شده به کمیته‌ انضباطی در این انتخابات در ائتلافی به نام«هم‌پیمانان» فعالیت چشم‌گیری داشتند و به پیروزی رسیدند. مدیر مسئول نشریات دانشجویی «پنجره» و «شورا» و نیز سردبیر نشریه‌ دانشجویی «کاغذ اخبار» از جمله‌ این افراد هستند.

همچنین اخبار رسیده از دانشگاه سیستان و بلوچستان حاکی است که کمیته‌ ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان ماه گذشته پرونده‌ طومار بیش از ۸۰ امضا را علیه دو نشریه‌ دانشجویی و یک دانشجو در دستور کار قرار داد. در این شکایت اتهامات سنگینی علیه دو نشریه پنجره (مستقل) و کاغذ اخبار (وابسته به انجمن اسلامی) مطرح شده بود. 

با تحقیقات انجام شده توسط دانشجویان عضو کمیته‌ ناظر ،سندیت طومار موجود مورد تردید قرار گرفت و تنها دو نفر از آن‌ها از وجود این شکایت اطلاع داشته‌ و ظاهراً امضای بقیه‌ دانشجویان جعل شده است. با وجود طرح این موضوع از طرف دو عضو کمیته‌ ناظر هنوز مسؤولان دانشگاه با فرد یا افراد خاطی که این طومار جعلی را تنظیم کرده‌اند٬ برخوردی نکرده است و گویا این طومار مبنای احضار مدیر مسئولان نشریات پنجره و کاغذ اخبار  است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
ممنون از اين كه دو خبر از دانشگاه سيستان و بلوچستان را منتشر كرديد. اما اين دو با هم ارتباطي نداشت. مديران مسوول نشريات به بهانه‌هاي ديگري به كميته انضباطي احضار شده اند. طومار عليه نشريات كه جعلي است در كميته ناظر بر نشريات دانشگاه رسيدگي مي شود.
در ضمن احضارها هم‌چنان ادامه دارد و يك دانشجوي ديگر نيز احضار شده است. انتخابات شوراي صنفي دانشگاه هم سرانجام به صورت شفاهي به تاييد مسوولان رسيده است ولي رسما هنوز اعلام نشده است.
با سپاس فراوان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین