کد خبر: ۷۶۴۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

انتخابات فرانسه/ راهیابی ماکرون و لوپن به دور دوم

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه در حالی برگزار می‌شود که پیش‌بینی‌های اولیه حاکی است که میزان مشارکت در این رای‌گیری کمترین میزان از سال ۲۰۰۲ تاکنون خواهد بود.
انتخابات فرانسه/ راهیابی ماکرون و لوپن به دور دوم
آفتاب‌‌نیوز :

میزان مشارکت در رای‌گیری تا ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) ۶۵ درصد بوده است. این رقم از میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ کمتر است. پیش‌بینی رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی براساس سطح مشارکت ثبت شده تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که میزان مشارکت در نهایت بین ۷۳.۵ تا ۷۵ درصد خواهد بود. به این ترتیب به نظر می‌رسد بین ۲۵ تا ۲۶.۵ درصد از واجدان شرکت در رای‌گیری پای صندوق‌های رای حاضر نشده‌اند.

اخذ رای در بسیاری از حوزه‌ها ساعت ۱۹ به وقت محلی (۲۱:۳۰ به وقت تهران) به پایان می‌رسد. با این حال تخمین اولیه رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی از نتیجه انتخابات تا ساعت ۲۰ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) و همزمان با پایان اخذ رای در شهر‌های بزرگ فرانسه مشخص نخواهد شد.

ژان لوک ملانشون، نامزد اصلی چپگرایان فرانسه از راهیابی به دور دوم انتخابات فرانسه باز ماند

تخمین رسانه‌های فرانسه از نتیجه رای‌گیری نشان می‌دهد که ژان لوک ملانشون، نامزد اصلی چپگرایان فرانسه با کسب ۲۰ درصد آراء و با فاصله سه درصد از مارین لوپن از راهیابی به دور دوم انتخابات باز ماند.

تخمین اولیه از نتیجه دور انتخابات: ماکرون با ۲۸٪ و لوپن با ۲۳٪ به دور دوم راه یافتند

کانال دوم تلویزیون دولتی فرانسه همزمان با پایان روند اخذ رای تخمین اولیه خود از نتیجه آراء را اعلام کرد. براین اساس امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی با ۲۸٪ و مارین لوپن با ۲۳٪ به دور دوم راه یافتند.

رای‌گیری در همه شعبه‌های اخذ رای در فرانسه تا ۱۵ دقیقه دیگر پایان می‌یابد

روند اخذ رای از شهروندان در سراسر فرانسه تا ۱۵ دقیقه دیگر به پایان خواهد رسید. اولین تخمین رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی از نتیجه انتخابات همزمان با پایان روند اخذ رای منتشر خواهد شد.

تخمین از نرخ عدم مشارکت؛ ۲۶.۲ درصد از واجدان شرایط رای نداده‌اند

کانال دوم تلویزیون دولتی فرانسه در آخرین تخمین خود از میزان مشارکت در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که ۷۳.۸ درصد از واجدان شرایط پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند. براساس تخمین این رسانه میزان عدم مشارکت واجدان شرایط ۲۶.۲ درصد است.

نرخ مشارکت تا ساعت ۱۷ از پنج سال پیش ۴.۴ درصد کمتر است

وزارت کشور فرانسه نرخ مشارکت در انتخابات تا ساعت ۱۷ به وقت محلی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) را ۶۵ درصد اعلام کرد. این رقم ۴.۴ درصد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ کمتر است. پنج سال پیش تا ساعت ۱۷ بیش از ۶۹ درصد از واجدان شرکت در رای‌گیری در انتخابات شرکت کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین