کد خبر: ۷۶۴۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

تاثیرات نوشیدن شربت ریحان پس از افطار

روزه داری سبب می‌شود دچار افت فشار و یا قند خون شویم؛ این مسئله ممکن است عده زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیرات نوشیدن شربت ریحان پس از افطار
آفتاب‌‌نیوز :

معمولاً مدتی طول می‌کشد تا بدن بتواند پس از افطار به حالت عادی بازگردد؛ اما با کمک شربت ریحان، بدن خیلی سریع ویژگی‌های نرمال خود را به دست می‌آورد.

روزه داری و مشکلات موقت سلامتی

کسانی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند، ممکن است بعد از افطار دچار مشکلات مختلفی شوند. خوردن یک وعده غذایی سریع بعد از گرسنگی و تشنگی طولانی مدت می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلفی مانند سوء هاضمه، سرگیجه و حالت تهوع شود. به ویژه، مصرف ناگهانی قند در بدن می‌تواند باعث لرزش شود؛ اما چگونه می‌توان این مشکلات موقتی روزه داری را بلافاصله رفع کرد.

شربت سبزی ریحان

این شربت با فواید فراوانش می‌تواند به منوی افطار اضافه شود. بسیاری آبلیمو را برای رفع مشکلات موقتی روزه داری مفید می‌دانند؛ اما باید گفت که شربت ریحان معجزه طبیعت است که کمتر از مزایای آن باخبر هستیم.

ریحان با اثرات معجزه آسای خود تقریباً درمان کاملی برای سلامتی انسان است. با شربتی که از جوشاندن برگ‌های آن به دست می‌آید، به بدن کمک می‌کند تا سریعاً تعادل خود را بازیابد.

برترین خواص درمانی شربت ریحان

ریحان یک آنتی باکتریال و در پاکسازی بدن نیز بسیار موثر است.

سرشار از امگا ۳، منیزیم، منگنز و آهن است.

سیستم عصبی و گوارشی را شاداب می‌کند.

برای زیبایی پوست استفاده می‌شود. بینی و گلو را از التهاب پاک می‌کند و ویروس‌ها را قبل از رسیدن به ریه‌ها از بدن دفع می‌کند.

برای کم خونی مفید است.

از سرگیجه ناشی از قند خون پایین جلوگیری می‌کند.

به کاهش وزن کمک می‌کند؛ زیرا یک تقویت کننده سموم است.

نیاز بدن به مایعات را برآورده می‌کند و از عملکرد غدد فوق کلیوی پشتیبانی می‌کند. عملکرد کلیه‌ها را افزایش می‌دهد و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه شربت ریحان

تهیه این شربت با روش دم کردن مفیدتر است تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ریحان از بین نروند. ریحان را به آب جوش اضافه کنید. پس از ۵ دقیقه دم کردن، آن را صاف کرده و در ظرف مناسب قرار دهید. نصف لیمو را با پوست آن بریده و داخل آن بریزید. ترجیحا در صورت تمایل مقدار کمی هم دارچین و میخک به آن اضافه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین