کد خبر: ۷۶۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

وزیر خارجه اوکراین: فقط و فقط سلاح می‌خواهیم

وزیر امور خارجه اوکراین در اظهاراتش طی یک مصاحبه درباره اینکه آرزومند چه چیزی است سه بار کلمه "تسلیحات" را تکرار کرد.
وزیر خارجه اوکراین: فقط و فقط سلاح می‌خواهیم
آفتاب‌‌نیوز :

چاک تاد، مجری برنامه "دیدار با مطبوعات" شبکه ان.بی.سی در مصاحبه با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از او درباره لیست آرزوهایش پرسید و او گفت: "تنها سه چیز در آن است؛ سلاح، سلاح و سلاح."

از کولبا که از شهر کی‌یف در این برنامه شرکت کرده بود، همچنین در مورد "پیاده‌روی نمادین" بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مرکز کی‌یف با همراهی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و همین طور در مورد تعهد انگلیس به ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین سوال پرسیده شد.

به گزارش پایگاه د ویک، کولبا در این مصاحبه اظهار کرد: "خب، من می‌گویم مساله بر سر نمادگرایی نیست. بلکه در مورد ارسال پیام اعتماد به اوکراین، رهبری اوکراین و ارتش اوکراین است که می‌تواند از پایتخت دفاع کند. و این که بگوییم اوکراین در جنگ پیروز شد، حرف درستی است."

کولبا اظهار داشت: "و انگلیس سردمدار همکاری با ما در قبال چیزهایی که بیشتر از همه نیاز داریم مانند خودروهای زرهی یا تسلیحات ضدکشتی مستقر در ساحل برای مهار ناوگان دریای سیاه فدراسیون روسیه بوده است."

کولبا معتقد است که ارتش اوکراین خود را به عنوان "یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در جهان، شاید دومین ارتش قدرتمند پس از آمریکا به لحاظ تجربه نبرد و ظرفیت جنگیدن" ثابت کرده است.

مجری این برنامه با اشاره به گزارش‌ها در خصوص وقوع حمله‌ای موشکی به یک ایستگاه قطار در کراماتورسک اوکراین پرسید: من می‌دانم شما صلح را می‌خواهید. رئیس جمهور درباره صلح صحبت کرده است. آیا می‌توانید با روس‌ها پشت میز نشسته و صلح برقرار کنید؟

کولبا پاسخ داد: "حتی فکر کردن به نشستن پشت میز با کسانی که مرتکب این خشونت‌ها و جنایات جنگی می‌شوند یا برای آنها بهانه می‌تراشند، سخت است. اما من یک چیز را درک می‌کنم؛ اگر نشستن پشت میز مذاکره با روس‌ها به من در زمینه جلوگیری از دست‌کم یک کشتار مانند بوچا یا دست‌کم یک حمله دیگر مانند حمله کراماتورسک کمک کند، من باید از این فرصت استفاده کنم."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین