کد خبر: ۷۶۴۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

درخواست المرزوقی برای گرفتن قدرت از قیس سعید

رئیس جمهور پیشین تونس از ارتش و نیرو‌های امنیتی خواست تا مداخله کرده و قدرت را از رئیس جمهور کنونی این کشور بگیرند و قدرت را به پارلمان منتخب تا زمان برگزاری انتخابات آزاد و شفاف واگذار کنند.
درخواست المرزوقی برای گرفتن قدرت از قیس سعید
آفتاب‌‌نیوز :

منصف المرزوقی، رییس جمهور پیشین تونس در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره اعلام کرد که قیس سعید، رئیس جمهور کنونی مشروعیت خود و حمایت مردم را از دست داده است.

وی افزود، نهاد امنیتی و نظامی اوضاع را زیر نظر دارند.

المرزوقی عنوان داشت که در چارچوب از بین بردن بهار عربی، قیس سعید مورد حمایت امارات و عربستان بوده است و همچنین مورد حمایت دولت در سایه‌ای است که مدت‌ها علیه انقلاب ایستاد و رویای بازگشت به دوره استبداد را در سر پروراند.

المرزوقی تعدی صورت گرفته در حق راشد الغنوشی، رئیس پارلمان منحل شده این کشور را محکوم کرد و همبستگی کامل خود را با نمایندگان محبوس اعلام نمود.

وی افزود: میخواهم یادآور شوم که در دوره من یا در دوره باجی قائد السبسی، رئیس جمهور پیشین خشونت‌های لفظی به هیچ وجه به درجه الان وجود نداشت.

المرزوقی گفت که گفتمان قیس سعید خشن است و به خشونت تحریک می‌کند. خشونت‌های لفظی کنونی ممکن است که به یک خشونت فیزیکی تبدیل شود و این امری بی سابقه در تونس است، من هراس این را دارم که کشور به سمت جنگ داخلی کشیده شود.

وی ادامه داد: من به آحاد ملتمان که بارها به خیابان‌ها آمد تا دروغین بودین محبوبیت قیس سعید را ثابت کند، درود می‌فرستم و این در حالی بود که قیس سعید نتوانست هر بار صدها تن را برای حمایت از خود به خیابان‌ها بکشاند.

المرزوقی عنوان داشت، انتخابات پارلمانی که سعید در تلاش برای برگزاری آن است، بحران سیاسی در تونس را وخیم‌تر خواهد کرد.

وی گفت که باید اختلافات سیاسی پیش از انتخابات حل و فصل شود. المرزوقی از ارتش و نیروهای امنیتی و مردم تونس خواست تا در کنار وطن بایستند، نه در کنار این مرد که خشونت را در بین تونسی‌ها برانگیخت و درصدد تخریب کشور و اقتصاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین