کد خبر: ۷۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۸

تبرئه مدیر مسئول روزنامه اعتماد از اکثر موارد اتهامی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد در شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران به صورت علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شد.

به گزارش سرویس حقوقی آفتاب، قاضی حسینیان در ابتدای جلسه اتهامات تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، انتشار مطالب خلاف واقع، انتشار مطالب خلاف عفت عمومی، استفاده ابزاری از تصویر زن، تحریک و تشویق افراد و گروه‌ها برای ارتکاب اعمال علیه امنیت و حیثیت جمهوری اسلامی ایران، اتهام افترا و نشر اکاذیب موضوع شکایت آقای مدرس و جمعیت حمایت از تغذیه ایران و پلیس امنیت تهران بزرگ را به متهم تفهیم کرد.

در ادامه این جلسه مدیر مسئول روزنامه اعتماد در دفاع از خود با اشاره به سوابق خویش در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تهمتی آشکار به خویش دانست و افزود: «معتقدم گردش آزاد اطلاعات سبب آگاهی و امیدواری مردم می‌شود».

این روزنامه‌نگار در ادامه با انتقاد از اینکه تعداد خطوط قرمزی که روزنامه‌ها باید رعایت کنند مشخص وشفاف نیست ، نقش، ذات و جوهره روزنامه اعتماد را  نقد کردن دانست و اعلام کرد: «در مقاطع مختلف در روزنامه اعتماد نقد کردن دولت‌ها مجاز است».

در ادامه پس از اخذ آخرین دفاع از حضرتی هیات منصفه مطبوعات  شور شد و مدیر مسئول روزنامه اعتماد را در خصوص شکایت جمعیت حمایت از تغذیه ایران به اتفاق آرا مجرم ندانست. 

هیات منصفه همچنین در مورد شکایت پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی تهران بزرگ با اکثریت آرا متهم را مجرم ندانست و در خصوص اتهام تبلیغ علیه نظام با اکثریت آرا متهم را مجرم شناخت.

هیات منصفه مطبوعات در ادامه مدیر مسئول روزنامه اتهامات را در خصوص انتشار مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم دانست، این هیات در خصوص مورد اتهامی دیگر حضرتی مبنی بر انتشار مطالب خلاف عفت عمومی و استفاده ابزاری از تصویر زنان حضرتی را مجرم ندانست.

هیات منصفه مطبوعات در خاتمه حضرتی را در رابطه با اتهام تحریک و تشویق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت و منافع جمهوری اسلامی با اکثریت آرا مجرم ندانست و با اتفاق آرا وی را مستحق تخفیف در مجازات دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین