کد خبر: ۷۶۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

پولتیکو: روسیه هنوز برنده جنگ است

با وجود ناکامی نسبی روسیه در رسیدن به اهدافش در جنگ اوکراین، با این حال به نوشته پولتیکو باز هم می‌توان روسیه را پیروز این نبرد دانست.
پولتیکو: روسیه هنوز برنده جنگ است
آفتاب‌‌نیوز :

«رایان هیث» در مطلبی برای نشریه پولتیکو با اشاره به حمله روسیه به اوکراین نوشت: اگر شما فکر می‌کنید که روسیه در اوکراین در حال برنده شدن نیست، این را در نظر بگیرد که درآمد ماهانه صادرات گاز روسیه نسبت به یک سال قبل سه برابر شده است؛ مارین لوپن رهبری یک بلوک سیاسی طرفدار روسیه را در فرانسه برعهده دارد که ریاست جمهوری را دور از دسترس خود نمی‌بیند و از امروز رهبران غربی بار دیگر وارد مسکو می‌شوند تا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره یک سازش درباره اوکراین رایزنی کنند.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن اشاره داشت این است که پوتین درحال پیروزی در جنگ اقتصادی است. با مقایسه درآمدهای روسیه از فروش گاز متوجه می‌شویم که صادرات در حال رشد است و قیمت آن هم در مقایسه با پارسال در اوج خود است.

اروپا بزرگترین واردکننده گاز و غلات از روسیه است و جنگ اوکراین موجب شده تا هزینه‌های زندگی در اروپا افزایش یابد و این به نارضایتی‌ها دامن زده است.

نویسنده ادامه داده است: به عبارت دیگر، حتی اگر شما در حال تحقیر در میادین نبرد باشید، می‌توانید برنده باشید.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین آغاز کرد و پوتین هدف از آن را حفاظت از مردمی که هشت سال مورد زورگویی و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند، اعلام کرد. بر این اساس این عملیات با هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین انجام شد تا تمام جنایتکارانی را که مسئول جنایات خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به چنگال عدالت بسپارد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله کرده‌اند و در تاریخ ۲۵ مارس، آنها هدف و وظیفه اصلی خود را در مرحله اول این تهاجم تکمیل کرده‌اند- آنها به طرز قابل توجهی پتانسیل جنگی اوکراین را کاسته‌اند. هدف اصلی در دپارتمان نظامی روسیه آزادی دونباس عنوان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین