کد خبر: ۷۶۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
هشدار جدی یک مسئول؛

بحران آب در سیستان و بلوچستان

مردم سیستان و بلوچستان حتی یک ساعت هم آب آشامیدنی ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فرماندار شهرستان زابل گفت: «با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای شدید 40 تا 45 درجه و وجود طوفان‌های موسمی، منطقه‌ سیستان از لحاظ آب‌ آشامیدنی مصرفی دچار بحران شده است».

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا «حسین کیخا»،فرماندار منطقه سیستان‌وبلوچستان با بیان این كه این بحران جدی است، افزود: «آب شهر 150 هزار نفری زابل از چاه‌نیمه‌ها تامین می‌شود و به خاطر كمبود آن، در گرمای40 تا 45 درجه سانتی‌گراد بالای صفر، مردم بخش‌ها و روستاهای در مدت 24 ساعت شبانه‌روز حتی یک ساعت هم آب آشامیدنی ندارند. »

وی افزود: «با این شرایط چگونه جایز است که برخی مسوولان بگویند ما به مردم خدمات می‌دهیم. این مشکل یک معضل اساسی است و سال‌هاست که با وجود توسعه‌ شهری، صنعتی و رشد روز افزون جمعیتی، مردم همواره با این مسأله دست به گریبان هستند».

وی ادامه داد: «این موضوع که ما از آن به‌عنوان بحران آب در سیستان یاد می‌کنیم، واقعیتی است که مدیران و مسؤولان وزارت نیرو باید آن‌ را جدی بگیرند و از نزدیک مشاهده کنند تا عمق فاجعه مشخص شود».

به گفته فرماندار زابل، خط دوم انتقال آب از چاه‌نیمه به زابل، سال‌هاست که اجرا نشده و از این بابت مردم هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنند.

کیخا تصریح کرد:« من از طرف همه‌ مردم از مسؤولان مربوطه تقاضا می‌کنم، حساسیت موضوع را با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای شدید منطقه‌ سیستان، جدی بگیرند».

وی افزود: «آب آشامیدنی و مصرفی شهر زابل روزانه 700 لیتر بر ثانیه است که این رقم هم اكنون حداکثر روزانه 300 لیتر بر ثانیه است و در تامین مابقی نیاز مردم، با بحران مواجهیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین