کد خبر: ۷۶۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

بقیع به زودی احیا خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، روز یکشنبه برای چندمین بار در مدت حضور دو روزه خود در مدینه منوره به قبرستان بقیع رفت و در جمع هزاران زائر ایرانی و سایر ملل اسلامی که در مقابل درهای بسته بقیع تجمع کرده بودند گفت: «طولی نمی کشد که بقیع احیا شود». 

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا از مدینه منوره، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه پس از حضور در حسینه شیعیان مدینه منوره عازم قبرستان بقیع شد و مسئولان سعودی درهای بقیع را به روی زائران ایران و سایر ملل اسلامی گشودند. 

خیل مشتاقان ائمه مدفون در بقیع و حضرت زهرا سلام الله علیها در حالی که شعارهای "صل علی محمد ، یاور رهبر آمد" هاشمی را همراهی می کردند، با چشمنان اشکبار در کنار قبور چهار خورشید بقیع حضور یافتند و مداحان اهل بیت نیز به ذکر مصیب حضرت زهرا (س) پرداختند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع انبوه مسلمانان در بقیع ابراز امیدواری کرد که شیعیان و علاقمندان اهل بیت آنگونه که می خواهند عزاداری کنند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از مساعدت مسئولان سعودی با زوار ایرانی گفت: «آقای ملک عبدالله پادشاه عربستان طی امروز دو بار با وزیر عربستانی همراه من صحبت کرد و از او خواست که رضایت شیعیان مدینه جلب شود. البته شعیان نیز باید در زمان زیارت با متانت به فکر وحدت مسلمین باشند».
 
هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد، با توجه به جریانی که امروز در عربستان در راس کار است مردم بتوانند به راحتی به اعمال عبادی خود بپردازند. 

آیت الله هاشمی  رفسنجانی تاکید کرد: «باید از فرصتی که برای گفتگو بین مذاهب آغاز شده است برای همدلی مسلمانان بیشترین بهره را ببریم».
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در حسینه شیعیان مدینه نیز گفت: «زمانی شیعیان در مدینه مشکلاتی داشتند اما به خاطر همدلی و هماهنگی بین من و ملک عبدالله در آن زمان که ولیعهد عربستان بود، مشکلات تا حدودی حل شد و شیعیان مدینه امروز زندگی آسان تری دارند».
 
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدام های گسترده صورت گرفته برای نزدیک شدن مذاهب خاطرنشان کرد: «وحدت امت اسلامی امروز ضروری ترین نیاز است تا بتوانیم اسلام را در جایگاهی که خداوند می خواهد بنشانیم».
 
وی گفت: «با اختلاف و تنازعات، به هم مشغول می شویم و ظرفیت هایی که خداوند اعطا نموده را از دست می دهیم».
 
وی با تاکید بر اینکه اگر کشورهای اسلامی با هم متحد باشند بزرگترین قدرت هستند افزود: «هدف از سفر به عربستان این بود که بتوانیم سهمی در وحدت مسلمین داشته باشیم». 

وی یکی از اهداف اصلی اجلاس گفتمان مذاهب اسلامی در مکه را آماده شدن برای گفتگو با دیگر ادیان دانست و گفت: «در صورتی که با اتحاد وارد مذاکره با سایر ادیان شویم موفق خواهیم اما در صورت داشتن اختلاف نه تنها چیزی به دست نمی آوریم بلکه داشته های خود را نیز از دست می دهیم».
 
وی در ادامه از شیعیان و اهل سنت خواست اختلاف های جزئی را کنار گذاشته و با مشترکات هماهنگ شوند. وی همچنین از علمای اسلام خواست به وحدت اسلامی کمک کنند و از اختلاف های تفرقه افکنانه خودداری ورزند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دنیای اسلام محتاج تعلیمات ائمه اطهار است گفت: «باید با تدبیر به گونه ای عمل کرد که راه اشاعه مکتب اهل بیت هموار شود».
 
هاشمی رفسنجانی همچنین صبح یکشنبه از منطقه احد و محل جنگ خندق در اطراف مدینه و طرح توسعه حرم نبوی بازدید به عمل آورد. 

رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام همچنین قرار است به عنوان اولین فرد ایرانی روز دوشنبه به منطقه فدک در اطراف مدینه رفته و از این مکان مقدس بازدید به عمل آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۰
0
0
حال كه مسولان عربستان درهاي قبرستان بقيع باز نموده اند جا دارد كه مسولان ايران نسبت به احداث مسجد اهل تسنن در تنها پايتخت جهان كه مسجد اهل تسنن نيست اقدام نمايند.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۰
0
0
با تشكر فراوان
خادم‌الحرمين علي پژمان
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۰
0
0
سلام
به اقاي احمدي نژاد پيشنهاد مي كنم با اين اعتباري كه در دنيا پيدا كرده اند و مسلما به خيال خودشان بالاتر از اعتبار آقاي هاشمي است اين بار به جاي ايتاليا براي سفر به عربستان خودشان از خودشان دعوت كنند انجا بروند و ترتيبي دهند كه كعبه[...] منتقلش كنند جدا بد نيست وقتي هولوكاست دروغ باشد برايش جوك هم بسازند اسراپل هم محوشدني باشد امريكا هم در هالسرنگوني است نتفت هم قرار بوده به سر سفره بيايد حالاه قرار است نيايد اينها همه شدني است مگه قرار نبود شدني باشه اينم شدني است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین