کد خبر: ۷۶۴۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

ستاره اسبق لیورپول: اوکراین باید مستقیما راهی جام جهانی ۲۰۲۶ شود

ستاره اسبق باشگاه لیورپول و تیم ملی اسکاتلند بر این باور است که در صورت ناتوانی تیم ملی اوکراین از تکمیل و اتمام برنامه کنونی این تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، باید جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ به طور خودکار به آنان اعطا شود.
ستاره اسبق لیورپول: اوکراین باید مستقیما راهی جام جهانی ۲۰۲۶ شود
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی اوکراین قرار بود در ۲۴ مارس(۴ فروردین‌ماه) در پلی‌آف انتخابی جام جهانی برابر اسکاتلند به میدان بروند؛ دیداری که برنده آن باید به مصاف تیم ملی ولز رفته و تکلیف یکی از سهمیه‌های باقیمانده جام جهانی مشخص شود اما جنگ درگرفته در این کشور، بالاجبار به تعویق دیدار تیم ملی اوکراین منجر شد.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) نیز قرار است برنامه جدیدی را اعلام کنند و هدف از این اقدام، اعطای زمان بیشتر به اوکراین به منظور آماده‌سازی برای برگزاری بازی است. گفته می‌شود این بازی برای اول ژوئن(۱۱ خردادماه) برنامه‌ریزی شده و برنده این بازی نیز چهار روز بعد در کاردیف به مصاف ولز خواهد رفت.

با این حال، «کِنی دالگلیش» ستاره اسبق باشگاه لیورپول، تیم ملی اوکراین باید سهمیه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در این باره گفت: مقصر شرایط فعلی اوکراین، تیم ملی فوتبال این کشور نیست. بیشتر بازیکنان این تیم در داخل این کشور بازی نمی‌کنند اما بهرحال خانواده‌های آنان در اوکراین بوده و به شدت از تحت‌الشعاع جنگ قرار گرفته‌اند. نمی‌دانم چه باید کرد اما باید به تیم ملی اوکراین و فدراسیون فوتبال این کشور احترام زیادی گذاشت. به نظرم نباید آنان را به هیچ طریقی تحت فشار گذاشت.

دالگلیش افزود: شاید همین کافی باشد؛ یک پیشنهاد کوچک صلح و اینکه به آنها گفته شود که می‌توانند مستقیما و بدون گذراندن مراحل انتخابی، در جام جهانی بعدی حاضر باشند. این نوعی ادای احترام به آنها بوده و در عین حال می‌توان جام جهانی قطر را طبق برنامه پیش برد. فکر می‌کنم شایسته است که این راه‌حل به آنها ارائه شود.

لیگ برتر اوکراین اندکی پس از حمله عملیات نظامی روسیه در اوکراین تعلیق شد. در این بین، تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از حضور در رقابت‌های یوفا و فیفا منع شده و این بدان معنا است که تیم ملی این کشور از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کنار رفت و لهستان به طور مستقیم راهی فینال پلی‌آف و با شکست سوئد مسافر دوحه شد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، آمریکا و یکی از تیم‌های اوکراین، اسکاتلند یا ولز رقابت‌ خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین