کد خبر: ۷۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۵
رئیس قوه قضائیه اعلام کرد:

قوانین مادر، نیاز به بازنگری اساسی دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه صبح دوشنبه پس از دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران از پیشنهاد لاریجانی برای تشکیل کمیته مشترک با مجلس هشتم استقبال کرد.
 
هاشمی شاهرودی پس از دیدار یک ساعته با لاریجانی که در محل ساختمان مشروطه مجلس در بهارستان انجام شد، به همراه رییس مجلس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوال های آنها پاسخ داد. 

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، رییس قوه قضاییه هدف از این دیدار را عرض تبریک به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین تبریک به هیات رییسه مجلس و نمایندگان اعلام کرد. 

رییس قوه قضاییه افزود: «ان شاءالله با مدیریت آقای لاریجانی، مجلس هشتم بتواند گام های بسیار چشمگیری را در راستای اهداف مورد نظر نظام جمهوری اسلامی بردارد».
 
وی اظهار داشت: «آقای لاریجانی در مدیریت و پست های قبلی خود نیز بسیار موفق بودند، ان شاءالله در مسوولیت جدید نیز بتوانند گام های بلندی را بردارند».
 
هاشمی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه راه های افزایش تعامل دو قوه مقننه و قضاییه اظهار داشت: «آقای لاریجانی در دیدار امروز پیشنهاد خوبی در زمینه تشکیل کمیته مشترک دو قوه ارایه کردند».
 
وی تصریح کرد: «این کمیته مشترک، وظایفی همچون بررسی مسایل فی مابین و مسایل اجرایی دو قوه و حل و فصل بهتر و دقیق تر آنها و همچنین بازنگری قوانین به ویژه قوانین قضایی را بر عهده خواهد داشت».
 
رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: «قوانین مادر از جمله قانون مدنی، قانون تجارت، آیین نامه دادرسی و قانون مجازات اسلامی نیاز به بازنگری اساسی دارند».
 
هاشمی شاهرودی گفت: «در مجلس هفتم نیز بخش و کمیته ای برای بازنگری قوانین تاسیس شده که در مورد قوانین قضایی کارهای مشترکی انجام شده است».
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت لایحه جامع مجازات اسلامی گفت: «این لایحه هم اکنون در مجلس شورای اسلامی است، امیدواریم که در مجلس هشتم تصویب شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین