کد خبر: ۷۶۵۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
روسیه مدعی تسلیم شدن بیش از هزار سرباز اوکراینی در ماریوپل شد

جنگ اوکراین| بیش از ۷۲۰ نفر در حومه‌های کی‌یف کشته شده‌اند

درحالیکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار همتای روس خود را به «نسل کشی» در اوکراین متهم کرده، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ترجیح داده با چنین واژه‌ای، ولادیمیر پوتین را متهم نکند و در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرد که اولویت نخست وی متوقف کردن جنگ است.
جنگ اوکراین| بیش از ۷۲۰ نفر در حومه‌های کی‌یف کشته شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

این در حالی است که کی یف ادعا کرده که یکی از نزدیکان پوتین را دستگیر کرده و حاضر است او را در مقابل اسرای اوکراینی معاوضه کند.

کرملین می‌گوید دستکم هزار سرباز اوکراینی داوطلبانه در ماریوپل سلاح بر زمین گذاشته و خود را تسلیم کرده‌اند. کی‌یف تاکنون به این ادعای مسکو واکنشی نشان نداده است.

تحولات حمله روسیه به اوکراین در تاریخ چهارشنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) را در ادامه می خوانید:

زلنسکی: امتناع ماکرون از محکوم کردن نسل کشی در اوکراین بسیار دلخراش بود
ولودیمیر زلنسکی در واکنش به امتناع امانوئل ماکرون از استفاده از واژه نسل کشی برای اقدامات روسیه در اوکراین گفت که این موضع همتای فرانسوی‌ای «بسیار دلخراش» بود.

ماکرون، روز چهارشنبه، بر خلاف جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا حاضر نشد از واژه نسل کشی در اوکراین استفاده کند.

وی در پاسخ به یک خبرنگار گفته بود: «این چیزی که در حال رخ دادن است دیوانگی است. فوق‌العاده وحشیانه است (..)، اما در عین حال من به واقعیت‌ها نگاه می‌کنم و می‌خواهم تا آنجا که ممکن است تلاش کنم تا بتوانم این جنگ را متوقف کنم. صلح را احیا کنم؛ بنابراین مطمئن نیستم که تشدید واژه‌ها به این موضوع کمک کند.»

هیات دیپلماتیک جمهوری چک بار دیگر در کی‌یف مستقر می‌شود

وزارت خارجه جمهوری چک از بازگشت دیپلمات‌های خود به پایتخت اوکراین خبر داد. این وزارتخانه با انتشار پستی توئیتری از برافراشته شدن پرچم جمهوری چک مقابل ساختمان سفارت این کشور در کی‌یف خبر داد. در بیانیه پراگ از این اقدام تنها با عنوان یکی از اقدامات حمایتی از دولت کی‌یف یاد شده است.

جمهوری چک اولین کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا بود که با ارسال تانک به اوکراین از دولت این کشور در برابر تهاجم نظامی روسیه در عمل دفاع کرد.

ترودو هم برای نخستین بار از واژه «نسل‌کشی» استفاده کرد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای نخستین بار از واژه «نسل‌کشی» ارتش روسیه در اوکراین استفاده کرد. پیش‌تر جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا از این واژه برای توصیف عملکرد روسیه در اوکراین استفاده کرده بود.

با این حال امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از استفاده از چنین عبارتی پرهیز کرده است.

بایدن از اختصاص کمک ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به همتای اوکراینی خود اعلام کرد که واشنگتن ۸۰۰ میلیون دلار دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد. بیشتر این کمک‌ها در غالب تجهیزات و ماشین‌الات سنگین خواهد بود.

مقامات کاخ سفید می‌گویند علاوه بر ارسال چندین فروند هلی‌کوپتر در نظر دارند وسایل حمل و نقل زرهی و تجهیزات توپخانه‌ای اوکراین را در این مرحله از کمک‌ها برای قابلیت دفاع بیشتر در برابر روسیه تقویت کنند.

مسکو تهدید کرد: مراکز فرماندهی حتی در کی‌یف را هدف قرار می‌دهیم

ایگور کوناچنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اوکراین را تهدید به هدف قرار دادن مراکز فرماندهی در کی‌یف کرد. وی تصریح کرد که اگر تلاش‌ها برای خرابکاری و حمله به خاک فدراسیون روسیه از سوی نیرو‌های اوکراینی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، ادامه یابد نیرو‌های ارتش روسیه مراکز تصمیم‌گیری اوکراین از جمله مراکز در کی‌یف را هدف قرار خواهند داد؛ اقدامی که ارتش روسیه تاکنون از آن پرهیز کرده است.

سازمان ملل: برقراری آتش‌بس با اهداف بشردوستانه در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست

یکی از معاونان آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تحقق «آتش‌بس کامل» در اوکراین بدلایل بشردوستانه را با توجه به شرایط فعلی نامحتمل دانست.

این مقام سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که سازمان ملل همچنان منتظر پاسخ صریح روسیه به پبشنهادات عینی برای تخلیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیر جنگ در اوکراین است.

آژانس فضایی اروپا همکاری خود با روسیه در ماموریت‌های اکتشاف ماه را نیز متوقف کرد

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه تصمیم به متوقف کردن همکاری خود با روسیه در ماموریت‌های اکتشافی کره ماه (برنامه لونا) گرفت. این ماموریت‌ها مبتنی بر تجارب استفاده از ربات‌ها در اکتشافات فضایی بود. پیش‌تر و در پی تجاوز نظامی روسیه به اوکراینِ ماموریت مهم مشترک اروپا و روسیه به مریخ هم به حالت تعلیق درآمده بود.

این آژانس که ۲۲ کشور عضو دارد در یک نشست فوق العاده با استناد به همان دلایل قبلی اعلام کرد که پروژه همکاری‌های مشترک با روسیه در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.

واشنگتن به پکن هشدار اقتصادی داد

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه در مورد مواضع چین نسبت به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، و تبعات چنین مواضعی در «ادغام» چین در اقتصاد جهانی، به مقامات پکن هشدار داد.

خانم یلن واکنش چین در همراهی کردن با درخواست جامعه بین‌الملل و اتخاذ موضع مشخص علیه روسیه را در تبیین موضع جامعه بین‌الملل در برابر پکن و تسریع روند همگرایی چین با اقتصاد جهانی را موثر ارزیابی کرد.

«سیستم نظارتی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل فعال نیست»

یوگنی کرامارنکو، رئیس آژانس دولتی مسئول در حراست از منطقه ممنوعه چرنوبیل می‌گوید مسئولان اوکراینی قادر به برقراری مجدد سیستم نظارتی بر میزان تشعشعات رادیواکتیویته چرنوبیل نیستند. به ادعای این مقام اوکراینی، سربازان روسیه پیش از ترک محل، یک شبکه زیر زمینی راه‌اندازی کرده‌اند و در نتیجه، سیستم نظارتی سنجش میزان رادیواکتیویته در منطقه ممنوعه همچنان از کار افتاده است.

مارین لوپن مایل به گسترش روابط ناتو و روسیه در صورت پیروزی در انتخابات است

مارین لوپن، نامزد پست ریاست جمهوری فرانسه می‌گوید در صورت پیروزی بر امانوئل ماکرون در دور دوم انتخابات، تلاش خواهد کرد تا روابط ناتو و روسیه بهتر و نزدیکتر شود.

این چهره راست افراطی فرانسه به این «رهیافت استراتژیک» با تمام شدن جنگ در اوکراین اعتقاد دارد.

او همچنین در نظر دارد فرانسه را از فرماندهی نظامی ناتو بیرون بکشد با این حال همچنان به اصل «حمله به یک کشور عضو بمعنای اعلان جنگ به ۳۰ کشور عضو است» پایبند خواهد ماند.

روسیه مخالف هر گونه گسترش ناتو در همسایگی‌اش و از جمله در اوکراین است. با وجودی که مارین لوپن تجاوز نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده، ولی همچنان برخی او را به نزدیکی با کرملین متهم می‌کنند. حزب سیاسی او از روسیه وام دریافت کرده است.

مارین لوپن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

 بریتانیا در دور تازه تحریم‌ها علیه روسیه ۱۷۸ نفر دیگر را هدف قرار داد

بریتانیا دور جدیدی از تحریم‌ها را در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که ۱۷۸ نفر را که به حمایت از جدایی‌طلبان بخش شرقی کمک کرده‌اند هدف قرار می‌دهد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا روز چهارشنبه گفت که تحریم‌ها با اتحادیه اروپا هماهنگ شده است.

این اقدام پس از یکسری حملات موشکی انجام شد که غیرنظامیان را در شرق اوکراین هدف قرار داد.

الکساندر آنانچنکو، نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک و سرگئی کوزلوف، رئیس دولت جمهوری خلق لوهانسک در این فهرست قرار دارند.

تراس گفت که بریتانیا «کسانی را که از مناطق غیرقانونی جدا شده حمایت می‌کنند و در جنایت علیه مردم اوکراین شریک هستند تحریم می‌کند.

وی اضافه کرد: «ما به هدف قرار دادن همه کسانی که به جنگ پوتین کمک می‌کنند و از آن حمایت می‌کنند ادامه می‌دهیم.»

شهردار ماریوپل مدعی حمله شیمیایی در این شهر شد

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل مدعی شد که هواپیما‌های روس یک ماده شیمیایی را در شهر و روستا‌های حومه شهر محاصره شده ماریوپل پخش کرده‌اند.

وی در یک نشست مطبوعاتی آنلاین گفت که این حمله در تاریخ ۱۱ آوریل رخ داده است.

وی با اشاره به شهادت افراد محلی آسیب‌دیده گفت: «آن‌ها طعم شیرینی را در دهان خود حس کردند و به دلیل احساس خطر اقدام به فرار کردند.»

وی همچنین گفت که روسیه در حال نسل کشی جمعیت اوکراینی ماریوپل است.

سوئد پس از بررسی‌های جدی، درباره عضویت در ناتو تصمیم می‌گیرد

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد روز چهارشنبه گفت که استکهلم تنها پس بررسی جدی وضعیت و در نظر گرفتن منافع خود، در مورد عضویت احتمالی در ناتو تصمیم می‌گیرد.

اندرسون که در کنار همتای فنلاندی خود صحبت می‌کرد گفت: «چشم انداز امنیتی پس از تهاجم روسیه به اوکراین کاملا تغییر کرده است. با توجه به این وضعیت ما باید واقعا فکر کنیم که چه چیزی برای سوئد و امنیت و آرامش ما در این وضعیت جدید بهترین است.»

وی تاکید کرد: «این زمان بسیار مهم در تاریخ است. قبل و بعد از ۲۴ فوریه وجود دارد. من فکر می‌کنم باید وضعیت جدید را تجزیه و تحلیل کرد. آن را بسیار جدید انجام داد. به عواقب، مزایا و معایب همه راه‌های بالقوه رو به جلو فکر کرد.»

روسیه: خودرو‌های آمریکایی را که در خاک اوکراین تسلیحات حمل می‌کنند اهداف نظامی قانونی می‌دانیم

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو خودرو‌های آمریکایی و ناتو را که در خاک اوکراین تسلیحات حمل می‌کنند به‌عنوان «اهداف نظامی قانونی» تلقی خواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری دولتی تاس گفت: «هشدار می‌دهیم که حمل تسلیحات ایالات متحده و ناتو در سراسر خاک اوکراین از سوی ما به عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شود.»

وی هشدار داد که «تلاش‌ها برای کند کردن عملیات ویژه ما برای وارد کردن حداکثر خسارت به گروه‌ها و تشکیلات روسی به شدت سرکوب خواهد شد.»

روسیه به اظهارات بایدن درباره اتهام «نسل‌کشی» پوتین در اوکراین پاسخ داد

روسیه به اظهارات جو بایدن درباره «نسل‌کشی» در اوکراین پاسخ داد.

رئیس جمهوری ایالات متحده همتای روس خود را به نسل‌کشی در اوکراین متهم کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «ما چنین تلاش‌هایی را برای تحریف واقعیت غیرقابل قبول می‌دانیم. به ویژه که این تلاش‌ها از سمت رئیس جمهور ایالات متحده است، کشوری که جنایت‌هایش در تاریخ معاصر به خوبی شناخته شده است.»

لتونی به اوکراینی‌ها هدایت پهپاد را آموزش می‌دهد

لتونی می‌گوید که نیرو‌های اوکراینی را برای هدایت هواپیما‌های بدون سرنشین آموزش می‌دهد.

آرتیس پابریکس، وزیر دفاع لتونی گفت: «در حال حاضر، ما باید هر کاری که می‌توانیم برای بالا رفتن شانس پیروزی اوکراین و دفاع از اصول خودمختاری و حاکمیت آن انجام دهیم.»

وی افزود که دو شرکت لتونی، پهپاد‌هایی را به اوکراین تحویل داده‌اند.

وی تصریح کرد: «لتونی تجهیزاتی مانند سیستم‌های ضد هوایی استینگر، سلاح، تجهیزات شخصی، مهمات، سلاح‌های ضد تانک به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به اوکراین تحویل داده است.»

زلنسکی از اروپا خواست قبل از حمله روسیه به سایر کشور‌ها وارد عمل شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از اروپا خواست تا در برابر روسیه سریع‌تر عمل کند.

وی افزود: «ما یا می‌توانیم روسیه را متوقف کنیم یا کل اروپای شرقی را از دست دهیم.»

وی تصریح کرد: «اگر اروپا زمان را از دست دهد، روسیه از این زمان برای گسترش منطقه جنگی به کشور‌های دیگر استفاده می‌کند.»

دیدار دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با دادستان کل اوکراین

کریم احمد خان، دادستان بریتانیایی دیوان کیفری بین‌المللی روز چهارشنبه در جریان سفر به اوکراین و بازدید از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، با ایرینا وندیکتوا دادستان کل اوکراین دیدار کرد.

او پس از این دیدار از همکاری نزدیک با مقامات اوکراینی برای انجام تحقیقات مستقل در موضوع جنایات روی داده در این کشور در جریان حمله روسیه به خاک اوکراین خبر داد.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی: اوکراین «صحنه جنایات جنگی است»

کریم خان، دادستان بریتانیایی دیوان کیفری بین‌المللی روز چهارشنبه در جریان بازدید از شهر بوچا گفت: «اوکراین به صحنه جنایات جنگی تبدیل شده است. ما اینجا هستیم، زیرا دلایل خوبی برای رسیدن به این باور داریم که رسیدگی به جنایاتی که در اینجا روی داده، در صلاحیت دیوان است. ما باید "مه" جنگ را بشکافیم تا به حقیقت برسیم.»

ادعای اوکراین: جسد بیش از ۱۵۰۰ سرباز روس در سردخانه‌های دنیپرو انباشته شده‌اند

میخائیلو لیسنکو، معاون شهردار دنیپرو که یک شهر صنعتی بزرگ در شرق اوکراین است، روز چهارشنبه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر جسد بیش از ۱۵۰۰ سرباز روس در سردخانه‌های دنیپرو نگهداری می‌شود و هیچکس نیز برای بازگرداندن آن‌ها اقدام نکرده است.

او گفت که «اجساد در یخچال‌های سردخانه قرار دارند» و ابراز امیدواری کرد که «مادر‌های روسی بتوانند بیایند و پسرانشان را ببرند».

او خطاب به مقامات روسیه نیز گفت: «من یک درخواست دارم. ما همه چیز را سازماندهی خواهیم کرد، بنابراین اجازه دهید مادران روسی اجساد پسران خود را ببرند.»

سخنگوی کرملین هفته گذشته تایید کرد که کشورش در جریان جنگ اوکراین «متحمل خسارات نظامی قابل توجهی» شده است.

فنلاند طی چند هفته آینده تصمیم خود را برای اقدام به عضویت در ناتو می‌گیرد

سنا مارین، نخست وزیر فنلاند روز چهارشنبه گفت که این کشور درباره احتمال دادن درخواست برای عضویت در ناتو طی چند هفته آینده تصمیم می‌گیرد.

او در جریان دیدار با ماگدالنا اندرسون همتای سوئدی خود گفت: «فکر کنم خیلی سریع اتفاق می‌افتد. طی چند هفته، نه چند ماه.»

وی افزود: «دیدگاه‌های مختلفی برای درخواست عضویت یا عدم درخواست برای ناتو وجود دارد و ما باید آن‌ها را با دقت تجزیه و تحلیل کنیم.»

بحث درباره پیوستن با عدم عضویت فنلاند قرار است از امروز در پارلمان این کشور آغاز شود.

اوکراین: سربازان روس هفت نفر را در یکی از روستا‌های خرسون تیرباران کردند

دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرد که هفت نفر روز سه‌شنبه در خانه‌ای در روستایی در منطقه خرسون این کشور از سوی سربازان روسی تیرباران شده‌اند.

این نهاد گفت گفت: «طبق تحقیقات، سربازان روسی به شش مرد و یک زن در روستای پراوودینه تیراندازی کردند.»

طبق این گزارش، افراد دخیل در این اقدام به قصد سرپوش گذاشتن بر جنایت خانه‌ای را که اجساد افراد تیرباران شده قرار داشت منفجر کردند.

پوتین: صادرات انرژی خود را به کشور‌هایی که به آن نیاز دارند به راحتی هدایت می‌کنیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو می‌تواند به راحتی صادرات منابع عظیم انرژی خود را از غرب به کشور‌هایی که به آن نیاز دارند هدایت کند.

پوتین در نشستی با مقامات روس برای بحث در مورد توسعه پروژه‌ها در شمال روسیه گفت که مصرف داخلی نفت، گاز و زغال سنگ نیز می‌تواند افزایش یابد.

زلنسکی در پارلمان استونی: روسیه از بمب‌های فسفر استفاده می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی از راه دور خود در پارلمان استونی گفت که روسیه از بمب‌های فسفر استفاده می‌کند و مسکو را به استفاده از تاکتیک‌های تروریستی علیه غیرنظامیان متهم کرد.

او با این حال مدرکی برای تایید این موضوع ارائه نکرد.

زلنسکی پیش از این گفته بود که نمی‌تواند درباره ادعا‌هایی مبنی بر استفاده نیرو‌های روسیه از تسلیحات شیمیایی نتیجه ۱۰۰ درصد قطعی کند.

روسیه استفاده از این تسلیحات را رد کرده است و سفارت روسیه در آمریکا مدعی شده است که تمام ذخایر تسلیحات شیمیایی روسیه در سال ۲۰۱۷ نابود شده است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین به قانونگذاران استونیایی گفت: «سفر روسای جمهوری لیتوانی، لتونی، استونی و لهستان به کی‌یف نماد مهمی از همبستگی است.»

وی اضافه کرد: «برای ادامه اعمال فشار بر روسیه به تحریم نیاز است.

اوکراین: بیش از ۷۲۰ نفر در بوچا و سایر حومه‌های کی‌یف کشته شده‌اند

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که بیش از ۷۲۰ نفر در بوچا و سایر حومه‌های کی‌یف که در اشغال نیرو‌های روسیه بود کشته شده‌اند و بیش از ۲۰۰ نفر مفقود هستند.

آنتولی فدوروک، شهردار بوچا گفت که تنها در این شهر ۴۰۳ جسد پیدا شده است و ممکن است آمار با مین‌روبی کردن منطقه افزایش یابد.

سفر گروهی روسای جمهوری لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی به کی‌یف

روسای جمهوری لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی می‌گویند که برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین عازم کی‌یف هستند.

توییت‌های این رهبران در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که آن‌ها بیرون یک واگن مسافربری راه‌آهن اوکراین ایستاده‌اند، اما جزییاتی درباره این سفر ارائه نکرده‌اند.

آلار کاریس، رئیس جمهوری استونی در یک توییت گفت: «ما برای نشان دادن حمایت قوی از مردم اوکراین به کی‌یف سفر می‌کنیم تا با دوست عزیزمان زلنسکی دیدار کنیم.»

روسیه مدعی تسلیم شدن هزار سرباز اوکراینی در ماریوپل شد

روسیه می‌گوید که بیش از هزار سرباز اوکراینی در بندر محاصره شده ماریوپل خود را تسلیم کرده‌اند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که هزار و ۲۶ سرباز از تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی اوکراین در یک کارخانه فلزات در شهر تسلیم شده‌اند.

نیرو‌های روس در اواخر فوریه به سمت ماریوپل حرکت کردند و واحد‌های این شهر با کمبود تجهیزات مواجه شدند.

الکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهوری اوکراین درباره تسلیم دسته‌جمعی ادعایی اظهار نظر نکرد و، اما در توییتی گفت که نیرو‌های تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی در نتیجه یک مانور خطرناک موفق شده‌اند با دیگر نیرو‌های اوکراینی در شهر ارتباط برقرار کنند.

ماکرون از واژه «نسل‌کشی» در اوکراین استفاده نکرد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه واژه «نسل‌کشی» را که جو بایدن همتای آمریکایی‌اش برای متهم کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به کار می‌برد استفاده نکرد و معتقد است که «تشدید واژه‌ها» پایان دادن جنگ را زیر سوال می‌برد.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن در این زمینه تاکید کرد که می‌خواهد «مراقب شرایط» باشد.

وی توضیح داد: «من می‌توانم بگویم که روسیه به‌طور یکجانبه جنگ وحشیانه‌ای را به راه انداخته است و اکنون مشخص شده است که جنایت جنگی از سوی ارتش روسیه رخ داده است و اکنون لازم است مسئول آن مشخص شود.»

وی افزود: «این چیزی که در حال رخ دادن است دیوانگی است. فوق‌العاده وحشیانه است (..)، اما در عین حال من به واقعیت‌ها نگاه می‌کنم و می‌خواهم تا آنجا که ممکن است تلاش کنم تا بتوانم این جنگ را متوقف کنم. صلح را احیا کنم؛ بنابراین مطمئن نیستم که تشدید واژه‌ها به این موضوع کمک کند.»


جو بایدن برای نخستین بار ولادیمیر پوتین را به «نسل کشی» در اوکراین متهم کرد، واژه‌ای که تاکنون از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین استفاده می‌شد، اما هرگز از سوی دولت آمریکا استفاده نشده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
0
0
صحنه سازیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
0
کاش به همین اندازه حداقل به فکر مسلمانان مظلوم یمن بودید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین