کد خبر: ۷۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

هدیه لاکچری رهبر کره شمالی به بانوی صورتی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به معروف‌ترین چهره خبری تلویزیون این کشور خانه‌ای مجلل هدیه داد. موضوع رسانه‌های رسمی کره شمالی روز پنجشنبه مجری و گوینده خبری این کشور، خانم ری چون هی بود که در خارج از کشور به دلیل لباس‌های سنتی و درخشانش «بانوی صورتی» لقب دارد. بنابر گفته خبرگزاری مرکزی کره، کیم جونگ اون از او خواسته که با قدرت به عنوان صدای حزب کارگر به کارش ادامه دهد.
هدیه لاکچری رهبر کره شمالی به بانوی صورتی
آفتاب‌‌نیوز :

هر زمان که پیونگ‌‌یانگ یک خبر مهم را به اطلاع جهانیان می‌رساند، همه با چهره آشنایی روبرو می‌شوند. این شخص کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیست؛ بلکه خانم ری چون هی، گوینده خبر کهنه‌کار این کشور است که اعلام عمومی اینگونه خبرها در تلویزیون دولتی کره شمالی بر عهده اوست.

این گوینده خبر مدتهاست بازنشسته شده است اما، هر زمان که لازم است خبرهای مهم دولتی به اطلاع جهانیان برسد، به سر کار خود بازمی‌گردد.

کارشناسان می گویند کیم در تلاش است تا حمایت خود را از نخبگان کره شمالی افزایش دهد این در حالیست که این کشور با سختی‌ها و بن بست‌های دیپلماتیک دست و پنجه نرم می کند.

به گفته خبرگزاری رسمی کره به نظر کیم جونگ اون، این کار صداقت حزب را نشان می‌دهد چراکه برای گنجینه‌هایی مثل او که بیش از ۵۰ سال بعنوان گوینده انقلابی برای حزب کار کرده، نباید صرفه جویی کرد. رهبر کره شمالی گفته: « انتظار دارم که او مثل همیشه با قدرت در سلامت کامل همانگونه که شایسته یک سخنگوی حزب است به کار خودش ادامه دهد.»

روز چهارشنبه کیم جونگ اون با ری چون هی از یک منطقه مسکونی نوساز در پیونگ یانگ بازدید کردند. طبق گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی قرار است خانه‌های این منطقه به ری و سایر افرادی که خدمات برجسته‌ای به این کشور ارائه کرده‌اند داده شود.

خانم ری، که حدود ۷۹ سال سن دارد، گفت که احساس می کند خانه جدیدش مانند یک هتل است و تمام اعضای خانواده‌اش تمام شب را به پاس قدردانی عمیق به خاطراین لطف حزب اشک ریخته‌اند.

مون سونگ موک، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی استراتژی ملی کره مستقر در سئول می‌گوید: «کیم جونگ اون با دادن خانه به کسانی که به او وفادار بوده‌اند، می‌خواهد خانواده سلطنتی و اتحاد داخلی آنها را تقویت کند. ری چون هی نمونه بارز چنین افرادی است که به شدت آزمایش‌های اتمی و موشکی او را تبلیغ کرده و بنوعی مبلغ و شیپورچی اوست.»

ری در اوایل دهه۱۹۷۰، زمانی که کشور هنوز توسط کیم ایل سونگ اداره می‌شد، به تلویزیون دولتی این کشور پیوست و به تدریج به چهره معروف برنامه‌های خبری کره تبدیل شد.

جمعه صد و دهمین سالگرد تولد پدربزرگ فقید کیم و بنیانگذار جمهوری خلق کره است. این مهمترین سالگرد دولتی در کره شمالی است که از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۴۸به طور متوالی توسط سه نسل از خانواده کیم اداره می شود. منطقه مسکونی جدید مکانی است که تا دهه ۱۹۷۰ اقامتگاه رسمی کیم ایل سونگ در آن قرار داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین