کد خبر: ۷۶۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۲:۵۱
هشدار وزیر دفاع ایران به رژیم صهیونیستی:

پاسخ ایران، بسیار دردناک خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دفاع ایران ادعاهای شائول موفاز مبنی بر تهدید ایران را احمقانه خواند و گفت:‌ «اگر کسی بخواهد یک چنین کار احمقانه ای انجام دهد، پاسخش بسیار دردناک خواهد بود». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمد نجّار، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در حاشیه مراسم بدرقه رسمی نخست‌ وزیر عراق در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای شائول موفاز مبنی بر تهدید ایران گفت: «رژیم جعلی اسراییل بعد از شکست خفت‌بار از حزب‌الله لبنان دچار مشکلات روانی در داخل شد و نیمی از جوانان این رژیم خواهان مهاجرت به کشورهای دیگر هستند و امیدی به ماندگاری این رژیم ندارند، بنابراین گاهی اوقات صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که ادعاهایی احمقانه است».
 
وی افزود: «جمهوری اسلامی ، نظامی مستقر، باثبات و پایدار است و نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار هستند و اگر کسی بخواهد یک چنین کار احمقانه‌ ای انجام دهد، پاسخش بسیار دردناک خواهد بود». 

وی با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی هنوز حرف را نزده، حرف خودشان را رد می‌کنند، اظهارداشت: «معلوم است حرف‌هایی که سر هم می‌بافند ناشی از کم آوردن در مسائل داخلی است».
 
وزیر دفاع ایران در ادامه با رد برخی شایعات در مورد آوردن برخی اسناد دخالت ایران در امور داخلی عراق توسط نوری المالکی به تهران، تاکید کرد: «نخست وزیر عراق در سفری که با هیات عالی رتبه به تهران داشت چنین بحث هایی را مطرح نکرد».
 
وی تاکید کرد: «این‌ سخنان شایعاتی است که برای مخدوش کردن روابط دو کشور ایران و عراق مطرح می‌شود که از ناحیه دشمنان دو کشور است و همواره مثل گذشته شکست خورده است». 

وزیر دفاع ایران در پاسخ به سوال دیگری در مورد توافقنامه امنیتی آمریکا و عراق و نظر ایران درباره این توافقنامه، گفت: «این موضوع در حد یک پیش‌نویس است و همان گونه که برادران عراقی ما گفتند امضاء نشده و عراقی‌ها مسائل مطرح شده در مطبوعات را رد کردند».
 
وی یادآور شد: «ما به شدت مسائلی که منافع ملت عراق را زیر پا بگذارد محکوم می‌کنیم و قطعا به عنوان یک همسایه خوب در کنار مردم عراق و دولت این کشور از یکپارچگی، استقلال و ثبات و پایداری ملت و دولت عراق حمایت می کنیم و هر آنچه که بخواهد آن را مخدوش کند به شدت محکوم می‌کنیم».
 
سردار سرتیپ پاسدار نجار در مورد سفر وزیر دفاع عراق به ایران و توافقنامه امضا شده بین وزارتخانه‌های دفاع دو کشور نیز گفت: «وزیر دفاع عراق به دعوت اینجانب در معیت هیات عالی رتبه المالکی به تهران آمد که سفر خوبی بود و در زمینه‌های مختلفی بحث شد».
 
وزیر دفاع ایران با اشاره به اشتراکات بسیار زیاد مذهبی دو کشور و همچنین زمینه‌های خوبی که برای ارتقای سطح همکاری‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی وجود دارد، افزود:
«مهم‌ترین بحث‌هایی که انجام شد، امنیت مرزهای دو کشور به خاطر داشتن مرزها طولانی و مسایل مرتبط با آن بود».
 
وی اظهارداشت: «در زمینه‌ی مین‌زدایی مرزها نیز مباحثی مطرح شد که در کنار آن بحث رودخانه‌ی اروند و میله‌گذاری و سی‌بی‌سی (علامت گذاری دریایی و زمینی) نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد اقداماتی در این زمینه صورت گیرد».
 
وی خاطرنشان کرد: «همکاری‌های آموزشی و لجستیکی از موارد دیگری بود که بین دو وزارتخانه بحث و گفت وگو شد و نهایتاً توافق کردیم کمیسیون مشترکی تشکیل شود که دارای شش کمیته زیرمجموعه در موضوعات مختلف است که به تناسب زمانی در دوره های مختلف تشکیل خواهد شد و موضوعات را پیگیری‌ خواهد کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۱
0
0
همانطوري كه درجنگ ثابت كريم يك بارديگراماده ايم ازاسلام
وكشور عزيزمان جان خود را فدا نمايم مطمئن باشيد هيچ قدرتي
جرات حمله به اين كشور راندار د.س.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۱
0
0
اگه لازم بشه خاك اسراپيل رو به توبره مي كشيم.اسراييل در حدي نيست كه بتوند از اين غلطا بكنه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین