کد خبر: ۷۶۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۸

اعلام آمادگی خالد مشعل برای دیدار با ابو‌مازن

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خالد مشعل بر آمادگی حماس بر گفتگو با محمود عباس تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، خالد مشعل، رییس شاخه سیاسی حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای دیدار و گفتگو با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، محمود عباس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، مشعل که در خلال دیدار با ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه و در دمشق سخن می گفت ضمن تاکید بر علاقمندی و آمادگی حماس بر گفتگو با ابو مازن، اظهار داشت که این گفتگو ها با هدف حمایت و دفاع از حقوق قانونی مردم فلسطین و دست یابی به یک مصالحه و آشتی صورت خواهد گرفت.

این خبرگزاری همچنین می افزاید: «ولید المعلم با هدف فراهم کردن فضای بیشتر برای مردم فلسطین، از عباس دعوت کرد تا برای حضور در گفتگوهای طرف های فلسطینی حضور بهم رساند».

محمود عباس در آستانه دیدارهای پیش رو با حسنی مبارک رییس جمهور مصر و با هدف حمایت و پشتیبانی از تلاشهای مصر برای ایجاد آرامش در میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: «تنها راه برای حل مشکل غزه گفتگوست.»

عباس همچنین تاکید کرد که محور گفتگوهای فی مابین با رییس جمهور مصر بر تلاشهای پی گیر بر آرام سازی فضا قرار داشته است.عباس ادامه داد: «گزینه دیگری جز گفتگو موجود نیست».

تلاشهای سنگالی
گفتنی است در همین راستا، عبدالله واد، رییس جمهور سنگال و رییس دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی نیز دیدارهایی را با نمایندگان حماس و حرکت آزادی بخش مردم فلسطین (فتح) با هدف ایجاد سازش و نزدیکی میان دیدگاه های ایشان به هم رسانید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین