کد خبر: ۷۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

معجزه ۵ گیاه برای جلوگیری از ریزش مو

روغن تراپی یکی از روش‌های مفید برای درمان مشکلات مو است. محصولات بهداشتی و درمانی مو هم با تکیه بر این واقعیت از عصاره گیاهان مفید در تولید انواع شامپو و ماسک استفاده می‌کنند، اما استفاده از روغن طبیعی این محصولات اثر بهتری دارد.
معجزه ۵ گیاه برای جلوگیری از ریزش مو
آفتاب‌‌نیوز :

آلودگی‌ هوا و محیط، سشوار، رنگ و دکلره و برخی بیماری‌ها و سمائل داخلی بدن به خشک و شکننده شدن موها و رزش آن منجر می‌شوند که رفع آن شاید کاری هزینه‌بر باشد. استفاده از روغن‌های طبیعی اما یک راهکار محبوب و قدیمی است. گفته می‌شود روغن درمانی سابقه‌ای باستانی در تاریخ بشر دارد.

روغن تراپی یکی از روش‌های مفید برای درمان مشکلات مو است. محصولات بهداشتی و درمانی مو هم با تکیه بر این واقعیت از عصاره گیاهان مفید در تولید انواع شامپو و ماسک استفاده می‌کنند اما استفاده از روغن طبیعی این محصولات اثر بهتری دارد.

روغن نارگیل یکی از شناخته‌ترین روغن‌های مو است که فواید متعددی برای مو و پوست دارد. استفاده از آن به عنوان یک ماسک مو برای درمان ترک و شکستگی موها مفید است و به حفظ رطوبت ساق مو کمک می‌کند. نتیجه این که از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر و شوره سر و همچنین از دو شاخه شدن و شکستن مو جلوگیری می‌کند. درخت‌های پالم عمدتا در مناطق استوایی رشد می‌کنند و به بار می‌نشینند.

روغن نارگیل

کره شیا حاوی ویتامین A و E با اسیدهای چرب ضروری است و مشهور است که به موها رطوبت و درخشندگی می‌بخشد. نوع غیر چرب آن یک مرطوب کننده عالی برای موهاست. روغن شیا موهای شکننده و خشک را نرم کرده و انتهای آسیب دیده ساق مو را نیز ترمیم می‌کند. آجیل و کره شی محصول مناطق آفریقایی است.

کره شی موسوم به شیا

روغن آرگان یک مرطوب کننده طبیعی برای مو و پوست سر است و در برابر آسیب‌های روزمره از موها محافظت می‌کند. روغن آرگان با کاهش شکستگی و شکافته شدن موها به حفظ سلامت پوست سر کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین مشهور است که به ضخیم‌تر و پرتر شدن موها کمک می‌کند و به همین دلیل بین افرادی که از روش‌های دکلره استفاده کرده‌اند محبوب است. بربرهای مراکش یکی از مشهورترین تولیدکنندگان روغن آرگان هستند.

میوه آرگان

روغن سیاه دانه که در برخی مناطق به زیره سیاه نیز مشهور است خواص زیادی دارد اما در رابطه با موها نیز به دلیل غلظت بالای تیموکینون، یک آنتی هیستامین قوی، به طور طبیعی رشد مو را در نواحی نازک ترمیم می‌کند. ماساژ این روغن بر روی پوست کف سر برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. پرورش سیاه دانه و استفاده از خواص آن در خاورمیانه قدمتی باستانی دارد.

روغن کنجد را اگر روی پوست سر و مو ماساژ دهید به کاهش شوره سر که اغلب توسط قارچ یا باکتری ایجاد می شود، کمک کند. اگر روی پوست سر تمیز استفاده شود، ممکن است به مرطوب ماندن پوست کمک کند که منجر به پیشگیری و درمان خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر می‌شود. جالب اینکه این گیاه در اقصی نقاط دنیا، از هند و چین و آفریقا تا مکزیک پرورش داده می‌شود.

دانه و روغن کجد

عکس اول گزارش مربوط به بزهایی است که برای تغذیه از میوه ارگان روی درخت آن پریده‌اند. جالب اینکه این صحنه‌ای رایج در زیست بوم این درخت است. شما از چه روغنی برای موهای خود استفاده می‌کنید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین