کد خبر: ۷۶۵۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
فدراسیون والیبال:

حضور شهداب در امارات درخواست باشگاه بود نه داورزنی

باشگاه شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران به تازگی در جام رمضان امارات شرکت کرده که حواشی مختلفی را به دنبال داشته است. عنوان شده که این تیم با اسم "بن‌ثانی" در مسابقات حضور دارد و برای آنکه تمامی هزینه‌های حضور در جام رمضان توسط اسپانسر اماراتی پرداخت شود، مسئولان شهداب حاضر شده‌اند که پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان حک شود.
حضور شهداب در امارات درخواست باشگاه بود نه داورزنی
آفتاب‌‌نیوز :

امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد به حواشی حضور این تیم در جام رمضان امارات واکنش نشان داد و اعلام کرد که شهداب با اطلاع و موافقت فدراسیون والیبال، شورای برون مرزی و حراست وزارت ورزش اعزام شده است.

اما میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که فدراسیون در جریان اعزام شهداب یزد با این شرایط که پرچم امارات روی پیراهن این تیم حک شود و با نام بن‌ثانی مسابقه بدهد بوده یا خیر، بیان کرد: مسابقات هر ساله در کشور امارات برگزار شده است. موضوع پرچم شرایط خاص مسابقات است. باید این موضوع را در نظر گرفت که تیم شهداب به عنوان نماینده کشور ایران در این مسابقات شرکت نکرده که حتما باید شرایط خاصی را انتخاب بکند یا نه. این تیم به عنوان یک باشگاه خصوصی در این مسابقات شرکت کرده که قطعا خود باشگاه باید در مورد پذیرش یا عدم پذیرش شرایط تصمیم بگیرد.

او افزود: وظیفه فدراسیون بابت حضور یک باشگاه در مسابقات این بود که مراحل قانونی را طی کند که بنا بر درخواست شهداب تمام مراحل قانونی را در وزارت ورزش طی کردیم. این تیم با نماینده وزارت ورزش وارد مسابقات شده است. اینکه در مسابقات چه شرایطی را پذیرفته است قطعا باید باشگاه تصمیم بگیرد اما با توجه به شرایطی که به وجود آمده است، پس از بازگشت این تیم جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم و به موضوع رسیدگی می‌کنیم.

تقوی در پاسخ به این سوال که پس فدراسیون در جریان نبوده قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد، بیان کرد: مسابقات، مسابقات رسمی نیست که قوانین آن را به فدراسیون اطلاع بدهند که فدراسیون در جریان آن قرار بگیرد. این تورنمنتی کاملا غیر رسمی برای باشگاه‌هاست که یکی از باشگاه‌هایی که می‌توانسته شرکت کند، شهداب است. این مسابقات خیلی در چارچوب قوانین خاص بین‌المللی برگزار نشده که از قبل به ما اعلام شده باشد.

او در واکنش به ادعای شهداب مبنی بر اینکه داورزنی از باشگاه خواسته تا در مسابقات شرکت کند، گفت: زمان درخواست رسمی تیم شهداب مشخص و در فدراسیون موجود است. شهداب درخواست داده و آقای داورزنی درخواستی در این زمینه نداشته است.

تقوی در پاسخ به این سوال که برای فدراسیون والیبال قابل قبول است که تیمی از ایران با پرچم کشوری دیگر مسابقه بدهد، بیان کرد: این باشگاه جدا از پرچمی که زده، لوگوی باشگاه شهداب را هم بر سینه دارد. از طرفی باشگاهی خصوصی است و خود تصمیم می‌گیرد. اینکه نظر فدراسیون و خانواده والیبال در این مورد چیست، چیز جداگانه‌ای است و اینکه باشگاه خصوصی چه حق و حقوقی دارد و چه تصمیمی می‌تواند بگیرد، موضوعی دیگر است. ممکن است نظر فدراسیون یک چیز باشد اما چون ما موافق یا مخالف هستیم دلیل بر این نمی‌شود که باشگاه از اختیارات قانونی خود استفاده نکند. بنابراین باید ببینیم که چارچوب‌های قانونی در این زمینه چیست و ان‌شاءالله بعد از بازگشت تیم شهداب جلسه‌ای برگزار کرده و در این مورد تصمیم می‌گیریم.

او همچنین به حضور محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه همراه با تیم شهداب در جام امارات اشاره کرد و گفت: آقای افشار دوست از زمان لیگ برتر مشاور فنی این تیم است و این حضور ربطی به سمت‌شان در فدراسیون والیبال ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین