کد خبر: ۷۶۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

سلاح زلنسکی در جنگ با روسیه

به نظر می‌رسد استراتژی رئیس جمهور اوکراین در جلب توجه افکار عمومی جهان تا کنون به خوبی پاسخ داده و توانسته است تا حدود زیادی مسئله اوکراین را در صدر اخبار روزانه نگه دارد ولی این استراتژی چطور و از کجا آمد؟ آیا پیشینه زلنسکی به عنوان یک بازیگر در این امر موثر است؟ گفته می‌شود تأثیرات چرچیل تا تالکین در نطق‌های ویدیویی رئیس‌جمهور اوکراین بافته شده است.
سلاح زلنسکی در جنگ با روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، نویسنده متون سخنرانی‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یک روزنامه نگار سابق و تحلیلگر سیاسی ۳۸ ساله است که در توییتر خود کمتر از ۲۰۰ دنبال کننده دارد. «دمیترو لیتوین» در مصاحبه‌ای که از طریق واتس‌اپ انجام شد به روزنامه "آبزرور" گفت: پشت سخنان زلنسکی ایده‌هایی نهفته است. رئیس‌جمهور همیشه می‌داند که چه چیزی می‌خواهد بگوید و آن‌ها را چگونه ادا خواهد کرد.

وی که عضوی از تیم زلنسکی است، افزود: در حین سخنرانی‌ها، احساسات بسیار مهم هستند. و البته رئیس‌جمهور خالق احساسات و منطق کلام و واژگان است. سایر رهبران جهان ممکن است برای انجام این کار آموزش ببینند اما زلنسکی همه اینها را دارد، به عبارتی دیگر، رهبران ممکن است ترکیبی از رک گویی زلنسکی و قدرت احساساتش را تقلید کنند.

سرهی لشچنکو، روزنامه ‌نگار سابق، لیتوین را دستیار هنری و ادبی زلنسکی خواند و گفت: او (لیتوین) هر روز ایده‌های رئیس‌جمهور را گردآوری می‌کند. برای مثال موضوع و مضمون سخنرانی زلنسکی یک شب "خشونت سربازان روسی" است و شب دیگر احتمال دارد موضوع در رابطه با "نیاز فوری اوکراین به تسلیحات دفاعی" باشد.

لیتوین در تصمیمات و سیاست‌های اوکراین نقش مهمی داشته و تحلیلگر سیاسی حزب زلنسکی نیز بوده است.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که سبک و شیوه زلنسکی و دستیارش در جلب توجه افکار عمومی موثر واقع شده است. این نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهند که ۹۵ درصد از اوکراینی‌ها معتقدند که کشورشان می‌تواند حمله روسیه را دفع کند و نظرسنجی دیگری می‌گوید ۷۸ درصداوکراینی‌ها معتقدند که اوکراین در مسیر درستی پیش می‌رود. میزان محبوبیت خود زلنسکی که در اوایل ماه فوریه با کاهش رو به رو بود اکنون افزایش پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین