کد خبر: ۷۶۵۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
تاکنون هیچ‌گونه مجوز زیست‌محیطی برای تونل گلاب صادر نشده

تجمع اعتراضی مردم چهارمحال و بختیاری| ماجرا چیست؟

برخی از مردم استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به پروژه‌های انتقال آب تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند. رئیس صنف کشاورزان چهارمحال و در حاشیه این تجمع گفت: تاکنون هیچ‌گونه مجوز زیست‌محیطی برای تونل گلاب صادر نشده است، متاسفانه به‌علت سکوت سازمان محیط‌زیست کشور، این تونل بدون اخذ مجوز زیست‌محیطی و بدون اجازه به‌بهره‌برداری رسیده است.بختیاری
تجمع اعتراضی مردم چهارمحال و بختیاری| ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

کشاورزان تجمع‌کننده نسبت به اجرای پروژه‌های انتقال آب از این استان و همچنین آبگیری "تونل گلاب" اعتراض داشته‌ و شعارهایی علیه مسئولان در این تجمع مطرح شده است.

رئیس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری نیز با ابراز این عقیده که تونل گلاب حیات زاینده‌رود را به‌خطر می‌اندازد، گفت: اجرای تونل گلاب موجب می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار سکنه ساکن در شهرستا‌های بن و سامان مجبور به مهاجرت اجباری شوند و ۵۰ هزار شغل از دست برود.

مرتضی درخشان ۲۸ فروردین‌ماه در حاشیه تجمع مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به اجرای پروژه‌های غیرقانونی انتقال آب از این استان در گفتگو با ایسنا در خصوص آبگیری تونل گلاب، اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه مجوز زیست‌محیطی برای تونل گلاب صادر نشده است، متاسفانه به‌علت سکوت سازمان محیط‌زیست کشور، این تونل بدون اخذ مجوز زیست‌محیطی و بدون اجازه به‌بهره‌برداری رسیده است.

رئیس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری افزود: تونل گلاب حیات زاینده‌رود را به‌خطر می‌اندازد، طبق آخرین استعلاماتی که در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان محیط‌زیست صورت گرفته است، اجرای این پروژه کاملا رد شده است، مردم چهارمحال و بختیاری خواستار این هستند که مسئولان کلان صدای آن‌ها بشنوند و از اجرای پروژه‌های غیرقانونی انتقال آب در چهارمحال و بختیاری جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبی مانند سد و تونل کوهرنگ سه باید طبق موازین اجرایی شود، عنوان کرد: بدون اینکه این پروژه به مرحله اجرا رسیده باشد، حق‌آبه مردم پایین دست این سد در حال انتقال است و سپس به بهانه پمپاژ آب، تونل گلاب را آبگیری می‌کنند. اجرای تونل گلاب موجب می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار سکنه ساکن در شهرستا‌های بن و سامان مجبور به مهاجرت اجباری شوند و ۵۰ هزار شغل از دست برود. با اجرای تونل گلاب، تالاب گاوخونی نیز با آسیب‌های جدی محیط‌زیستی و اکوسیستمی مواجه خواهد شد، زندگی و معیشت مردم چهارمحال و بختیاری به زاینده‌رود وابسته است.

رئیس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید برنامه مدونی برای اجرای پروژه‌های آبی در کشور داشته باشد، تا انتقال آب توجیه داشته باشد، تصریح کرد: اکنون وزارت نیرو در برابر این پروژه‌ها سکوت کرده است، در زمان وزارت آقای چیت‌چیان وزیر وقت، در وزارت نیرو، اعلام شد که این پروژه به‌هیچ عنوان فعال نیست، در حالیکه خلاف این مسئله ثابت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
4
13
دمتون گرم درد و بلاتون بخوره ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین