کد خبر: ۷۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴

اطمینان آمریکا از توافق امنیتی با عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: «ایالات متحده اطمینان دارد که در اواخر ماه جولای (تیرماه) با عراق به توافق می‌رسد».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب،«دیوید ساترفیلد» هماهنگ کننده آمریکا در عراق گفت: «واشنگتن آماده مذاکرات بیشتر با ایران درباره وضعیت امنیت عراق است، درعین حال باید مطمئن بود که در مذاکرات پیشرفت حاصل خواهد شد».

او همچنین در سخنانی خصمانه خطاب به تهران گفت: «دیگر کشورها باید به مالکیت عراق احترام بگذارند و نباید به خاطر بحث با آمریکا، عراق را به میدان جنگ تبدیل  کنند».

او در ادامه افزود: «کانال‌های مذاکرات ما بسته نیست و نخواهد شد ولی مهم است که بدانیم این مذاکرات موفق بوده باشد تا برای آن برنامه ریزی کنیم». او در ادامه افزود: «توافقنامه آمریکا و عراق تهدیدی علیه ایران نیست. ایالات متحده اطمینان دارد که در اواخر ماه جولای (تیرماه) با عراق به توافق می‌رسد».

در عین حال قابل ذکر است در واشنگتن دولت بوش با انتقاد شدید کنگره به خاطر عدم مشورت با آن در ارائه این قرارداد روبرو شده است. مقامات درگیر در مذاکرات پیشنهادهای خود را روز سه شنبه به کمیته روابط خارجه سنا ارائه دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین