کد خبر: ۷۶۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

توصیه‌های بهداشتی هنگام وقوع پدیده گرد و غبار

رئیس اورژانس کرمان توصیه‌هایی در رابطه با برخورد با پدیده گرد و غبار کرد.
توصیه‌های بهداشتی هنگام وقوع پدیده گرد و غبار
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر صابری در تشریح این توصیه‌ها بیان کرد: کودکان،افرادسالمند،زنان باردارو همچنین افراد دارای بیماریهای زمینه ای قلبی و ریوی ازحضور در اماکن و فضاهای باز خودداری نمایند و در صورت ضرورت به حضور در این اماکن بااستفاده از ماسک و یا پارچه مرطوب و قرار دادن ان در جلوی دهان و بینی دراین اماکن حضوریابند.

وی افزود: تمامی افراد جامعه حتی المقدور ازحضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری نمایند.

صابری عنوان کرد: در زمان حضور درهوای آزاد و خارج از منزل از دویدن و فعالیت هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس فرد می شود خودداری گردد.

وی اظهار کرد: بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می گردند، در صورت تداوم علائم با اورژانس 115 تماس گرفته و یا به پزشک مراجعه نمایند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه عابران پیاده حین عبور از عرض معابر با احتیاط عمل کرده و از لباس روشن استفاده نمایند گفت: توصیه می گردد در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده گردد.

صابری اضافه کرد: بدلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی حتی الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی می باشد خودداری گردد و در صورت نیاز، رانندگی با چراغ روشن انجام شود.

وی ابراز کرد: در محیط های اداری و مسکونی از باز کردن درب و پنجره ها خودداری نمایید و درز درب و پنجره ها را با نوار درزگیر یا پارچه و... عایق نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین