کد خبر: ۷۶۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

بازگشت موشک SLS ناسا

موشک SLS به دلیل به روز رسانی یک تامین کننده به VAB منتقل شد.
بازگشت موشک SLS ناسا
آفتاب‌‌نیوز :

مدیران ناسا در ۱۵ آوریل اعلام کردند که اگر بتوانند به سرعت منبع نشت هیدروژن موشک SLS را پیدا و مشکلات آن را برطرف کنند، می‌توانند در ۲۱ آوریل مجددا فرایند سوخت مایع فضاپیما را انجام دهند.

ناسا به تازگی اعلام کرد که قصد دارد این موشک را به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) به دلیل ارتقا در یک تامین کننده خارج از محل نیتروژن گازی که برای آزمایش مورد استفاده قرار می‌گرفت، بازگرداند.

ناسا اعلام کرد که در ۱۴ آوریل پس از شروع، بارگیری هیدروژن مایع در هسته موشک، این مشکل شناسایی شد. به گفته این آژانس، نشت هیدروژن روی دکل پرتاب کننده است و نه در خود موشک. چارلی بلک ول تامپسون، مدیر راه‌اندازی آرتمیس، در جریان یک جلسه توجیهی گفت: "خبر خوب این است که فقط چند مشکل در محفظه پاکسازی و نفوذ مجزا وجود دارد که باعث اختلال شده‌اند. که من پیش بینی می‌کنم به زودی این مشکل رفع شود."

مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس ناسا، گفت که این منابع بالقوه برای رفع مشکل و اجازه دادن به تمرین فرایند سوخت مایع فضاپیما در ۲۱ آوریل است. او همچنین گفت: "گزینه‌های تهاجمی‌تری وجود دارند که نیاز به ورود بیشتر به سخت‌افزار دارند و احتمالاً باید در عیب‌یابی طولانی‌تر وارد شوند. کاری که او نشان داد ممکن است در VAB انجام شود."

علیرغم عدم موفقیت در تست شمارش معکوس در سه تلاش تا به امروز، و عدم اطمینان در مورد زمان رفع نشت هیدروژن، بلک ول تامپسون گفت که او چندان نگران نیست. پنج یا شش آزمایش قبل از اولین پرتاب موشک شاتل در بیش از چهار دهه پیش وجود داشته است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین