کد خبر: ۷۶۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۷
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز :

کنار گذاشتن یاران امام به نظام و انقلاب ضربه می‌زند

اکنون به یاران امام جسارت می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کیان ارثی گفت: «قطعاً باید گفت که توهین به یاران امام و کنار گذاشتن آنها به نظام ضربه خواهد زد و نظام و انقلاب از این لحاظ متضرر می‌شود». 

حجة‌الاسلام و المسلمین اسدا... کیان‌ارثی، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «اینکه کارها در کشور در دست روحانی باشد یا در دست غیر روحانی باشد را هر دو را قبول ندارم و به نظرم کلیت این امر منطقی و معقول نیست».

وی افزود: «این هم که هر فردی که عمامه بگذارد و بگوید که روحانی است و هر فردی هم که امامه نداشت غیر روحانی است را هم من یک تعریف کامل نمی‌دانم و صحیح نیست».

کیان‌ارثی اظهار داشت: «اینکه کار حتماً دست روحانی باشد اصلاً شدنی نیست زیرا یک روحانی که نمی‌تواند تمام تخصص‌ها را برای اداره امور داشته باشد و یک غیر روحانی نیز دارای تمام تخصصها نیست و تلفیق روحانی و غیر روحانی برای اداره امور مناسب است».

وی با اشاره به توهین عده‌ای به یاران امام تصریح کرد: «اکنون اینطور نیست که تنها به روحانیون طرفدار امام توهین شود بلکه اکنون به غیر روحانیون طرفدار امام نیز توهین می‌شود».

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: «قطعاً باید گفت که توهین به یاران امام و کنار گذاشتن آنها به نظام ضربه خواهد زد و نظام و انقلاب از این لحاظ متضرر می‌شود».

وی اضافه کرد: «اکنون به همه یاران امام دارد جسارت می‌شود اما یاران شاخص امام که جرات دارند و هنوز حرف می‌زنند امروزه بیشتر مورد حمله قرار می‌گیرند و این عده بی‌ریشه می‌خواهند با تخریب یاران برجسته امام آنها را از صحنه خارج کنند و برای دیگر یاران امام هم خط و نشان بکشند».

این نماینده سابق مجلس با اشاره برخی ادعاها در رابطه با ارتباط با امام زمان گفت: «باور علمی و جدی به امام زمان در  گرو  افراد معمم و غیر معمم نیست و افرادی که آشنایی با ائمه معصومین دارند و می‌توانند در این خصوص  اظهارنظر کنند و اینکه حتماً باید این افراد روحانی باشند منطقی به نظر نمی‌رسد».

وی افزود: «آن چیزی که در طول تاریخ شیعه ما برای همه روشن بوده این است که فردی که به دلیل روح زلال و صفای باطن و تلاش و سلوکی که داشته و توانسته به نحوی ارتباطی با امام زمان داشته باشد کمتر آن را بیان کرده است و آن فردی که کمتر اطلاعات در این زمینه دارد بیشتر ادعا می‌کند که با امام زمان ارتباط دارد و این افراد قطعاً به مردم در رابطه با ارتباط با امام زمان دروغ می‌گویند».

کیان‌ارثی خاطرنشان کرد: «پیشوایان دینی ما گفته‌اند که هر کس که ادعای ارتباط با امام زمان را کرد شما آن را تکذیبش کنید و به مردم بگویید که آن فرد دروغ می‌گوید».

وی در پایان گفت: «شاهد بودیم که اخیراً هم که برخی ادعاها در مورد ارتباط با امام زمان شد که روحانیون آن را تکذیب کردند و کسی که مقدسات مردم را وارد مسائل اجرایی کند و با اعتقادات مردم بازی کند عمل خلافی انجام می‌دهد و با این کار  شان مقدسات را تنزل می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین