کد خبر: ۷۶۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
دادستان عمومی و انقلاب سیرجان در گفتگو با آفتاب گفت:

جهانشاهی تحت نفوذ گروه‌های افراطی است

در سیرجان به مسئله زمین‌خواری رسیدگی شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان عمومی و انقلاب سیرجان ،گفت: «در سیرجان به همه پرونده‌های زمین‌خواری رسیدگی شده است و مسائلی که از طرف آقای جهانشاهی مطرح می‌شود فقط ناشی از ذهنیت ایشان و نفوذ گروه‌های افراطی است».

فرج‌ا... کارگر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در گفتگویی با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اعتراضات حجة‌الاسلام جهانشاهی مبنی بر عدم رسیدگی به بحث زمین‌خواری در این شهرستان، گفت: «نه تنها در باب زمین‌خواری بلکه درباره هر موضوعی که به دادسرا شکایت شود ما خود را موظف به رسیدگی می‌دانیم. در باب مسئله زمین‌خواری هم که از سوی ایشان مطرح شده است، به کلیه پرونده‌های موجود رسیدگی شده است و هیچ‌گونه اهمال و کم‌کاری صورت نگرفته است و در شهر سیرجان اصلاً مسئله خاصی نداریم».

وی با اشاره به این موضوع که پرونده‌های موجود درباره زمین‌خواری محدود به سه پرونده می‌باشد،‌ ادامه داد: «یکی از این پرونده‌ها مربوط به سوءاستفاده کارکنان اداره مسکن و شهرسازی سیرجان است که پرونده آن‌ اکنون در شعبه تجدیدنظر استان کرمان است».

وی ادامه داد: «جالب است که آقای جهانشاهی طرفدار این افراد است که اموال عمومی را حیف و میل کرده‌اند و خواستار عدم برخورد با ایشان شده است».

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان ادامه داد: «پرونده دیگر مربوط به شرکت انصار می‌باشد که 50 هکتار زمین را به شخصی به نام (ه-ب) فروخته‌اند و این فرد نیز زمین‌های مزبور را به افراد ضعیف و محروم فروخته است. پرونده مزبور با شکایت اداره کل بازرسی استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفت و بعد ما آن را به دادسرای کرمان فرستادیم و در حال طی مراحل قانونی خود می‌باشد».

کارگر،‌ ادامه داد: «پرونده سوم نیز مربوط به فردی است که تحت تعقیب قرار دارد و ممنوع‌الخروج شده است و هر زمان که دسترسی به وی امکان‌پذیر باشد بازداشت خواهد شد».

دادستان عمومی انقلاب سیرجان درباره انگیزه آقای جهانشاهی از راهپیمایی به سمت تهران برای اعتراض در این مورد گفت: «ایشان بر اساس یک سری ساخته‌های ذهنی در این مورد قضاوت می‌کند و حتی یکبار به دادستانی مراجعه نکرده است و فقط با دادن اطلاعیه در نماز جمعه و اقدام به این گونه حرکات می‌گوید که مسئولان اجرایی و قضایی رسیدگی نکرده‌اند».

وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد ایشان با اهداف خاصی وارد این ماجرا شده است و جریانات افراطی پشت قضیه هستند و با این حال ایشان یا هر کس دیگری که مدعی وجود چنین مفاسدی است، اطلاعات لازم را بدون اینکه نامی از خودش به میان بیاید از هر طریق ممکن به ما برساند و ما رسیدگی می کنیم و در این مورد هم اصلاً با کسی تعارف نداریم و ما خودمان بارهااز مردم  خواسته‌ایم که با ماهمکاری کنند و اتفاقاً در مواردی مثل زمین‌خواری پیگیری ما از مسئولین سایر دستگاهها بیشتر است».

وی ادامه داد: «بنده به عنوان دادستان سیرجان حاضرم در بحث طلبگی با آقای جهانشاهی 5 ساعت وقت به ایشان بدهم تا مسائلی که مدنظر ایشان است، حل شود».

کارگر در پایان با تاکید بر رعایت حفظ حرمت قانون گفت: «اینکه ما جنبش عدالتخواه دانشجویی داشته باشیم، بسیار خوب است ولی روش‌هایی که انتخاب می‌شود ،باید اساس درستی داشته باشد و مواظب باشیم، آب به آسیاب دشمن نریزیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۶
0
0
اظهارات دادستان سیرجان در مورد ه ب که زمین‌ها را به افراد محروم فروخته این یک بهانه و یک تز می‌باشد! متاسفانه در زنجان نیز جا افتاده!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین