کد خبر: ۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۹
سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی:

بین تعطیلات را تعطیل اعلام نکنید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آمار ثبت پرونده‌های جرایم تجاوز به عنف با افزایش اعتماد مردم به پلیس رو به افزایش است.

به گزارش آفتاب‌، فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از اقدامات سال جدید فرماندهی انتظامی استان تهران در پاسخ به این سوال که  سرانجام پرونده‌های تشکیل شده برای متجاوزان به عنف چه شده و چه تعداد از محکومان اعدام شده‌اند، گفت: «‌که خوشبختانه آمار ثبت پرونده‌های جرایم تجاوز به عنف در جامعه رو به افزایش است». 

وی افزود: «افزایش ثبت و گزارش جرایم تجاوز به عنف به دلیل آن است که مردم به خاطر آبروی خود به پلیس مراجعه نمی‌کردند ولی در حال حاضر نیز اگر برخورد بیشتری با این مجرمین صورت می‌گیرد به دلیل اعتمادی است که پس از اجرای طرح امنیت اجتماعی بوجود آمده و مراجعه به پلیس بیشتر شده است».

فرمانده نیروی انتظامی درباره ارائه آمار متهمان دستگیر شده جرایم تجاوز به عنف نیز ، یادآورشد: «وقتی کسی را دستگیر می‌کنیم در مرحله اتهام است و ممکن است این اتهام در دستگاههای قضایی ثابت نشود و اگر آماری درباره این افراد به رسانه‌ها داده شود، ممکن است ذهن جامعه را مشوش کند».

فرمانده ناجا با بیان این که در حال حاضر آمارها صحیح‌تراز گذشته است، گفت: «‌در مجازاتی که دادگاه برای مجرمان تجاوزات به عنف در نظر می‌گیرد همیشه اعدام نیست و ممکن است به شلاق، زندان و جزای نقدی منجر شود، همچنین در بسیاری از موارد این اتهامات در دادگاه به عنوان تجاوز به عنف ثابت نمی‌شود و اثبات این مساله تا حدی پیچیده و سخت است، در نتیجه مجازاتهای پیش‌بینی شده نیز مجازاتهای قابل انتظار برای این جرایم نیست». 

رییس پلیس کشور از گسترش جرایم زورگیری و کیف قاپی نسبت به جرایم دیگر در پایتخت خبر داد و اضافه کرد: «‌برخورد با جرایم زورگیری در اولویت کار پلیس استان تهران قرار دارد».

وی در عین حال افزود: «‌آمار جرایمی همچون سرقت مسلحانه، گروگانگیری و جرایم اخلاقی را در استان تهران رو به کاهش است». 

فرمانده کل نیروی انتظامی به مسئولان پیشنهاد کرد به منظور کاهش ترافیک در جاده های کشور‌، مسئولان امر روزهای بین تعطیلات را تعطیل اعلام نکنند تا مانند هفته گذشته شاهد ترافیکهای سنگین در محورهای مواصلاتی به ویژه جاده های شمال کشور نباشیم.

وی افزود: «پلیس تنها در ایام تعطیلات نوروز که می‌داند اکثر هموطنان به سفر می‌روند با اعمال تمهیدات خاص و ویژه مانند یک طرفه کردن جاده، اقدام به کاهش ترافیک می‌کند اما این طرح‌ها را نمی‌توان در تمام فصول سال اجرایی کرد».

این مسئول خاطرنشان کرد: «‌مردم باید بدانند که جاده‌های متصل به شهرهای شمالی کشور دیگر گنجایش لازم را برای حرکت این تعداد خودرو که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود ندارد و انتظار می رود در ایام تابستان در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد ترافیک زیادی در این محور باشیم».

وی در خاتمه به هموطنان توصیه کرد :«‌سفرهای تابستانی خود را در روزهای مختلف این فصل تقسیم کنند تا شاهد ترافیکهای سنگین نباشند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۲
0
0
كاشكي اين آقا ميگفت كه 3 تا جاده مراسلاتي تهران شمال در زمان رضا شاه كشيده شده و 50 ساله كه 100تا ماشين شده چند مليون و جاده همون جاده است.
ايشان بهتر است بجاي اين پيشنهادات احمدي نژادي بگويند با اين درآمد سرشار نفت 4 تا جاده بكشند پولشو هم از عوارضش دربيارن
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۳
0
0
پليس خدمت به مردم را خودي و غير خودي نكند!
در جريان تعطيلي نيمه خرداد كاملا معلوم بود پليس توجهي به ترافيك كشور به غير از مراسم ارتحال امام ندارد و اين نه براي پليس خوب است نه با اهداف امام و انقلاب همخواني دارد. پيامهاپي كه از راديو پخش مي شد همه مربوط به اطراف حرم امام بود كه اعلام مي شدهيچ گره ترافيكي ندارد و در همان حال من در اتوبان كرج در ترافيك قفل شده و رها شده بودم كه مردم را عصباني يافتم. اين روش موجب دفع مردم به امام و انقلاب ميشود.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۳
0
0
چشم از اين به بعد بعد از فرمايشات شما ميرم قم .شما به فكر اتوبان قم باشيد منبعد .
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۴
0
0
بعضي از كساني كه مورد تجاوز قرار مي‌گيرند به خاطر آبرويشان شكايت نمي‌كنند. اين درست. اما اين چه ربطي به اعتماد به پليس دارد؟ آدمي كه مي‌خواد حفظ آبرو كند (كه البته كار اشتباهي است) شكايت نكردنش از ترس خانواده و آشنايانش است و ربطي به پليس ندارد. بنابراين دليلي كه ايشان عنوان مي‌كنند درست نيست و دقيقاْ نشان مي‌دهد كه طرح امنيت اجتماعي از ابتدا هدف گيري صحيحي نداشته و خطا زده است. به همين علت من نام آن را طرح امنيت اشتباهي گذاشته‌ام.
به عنوان يك طنز تلخ اين جمله را هم داشته باشيم:[...]
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۴
0
0
ببخشيد يه نفر ز اقاي احمدي مقدم سوال كن كه از خدمات ارزنده ي جناب سردار ز[...] هم تشكر وتقدير به عمل مي اورند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین