کد خبر: ۷۶۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۴
احمدی نژاد در شهرکرد:

ملت امسال آخرین تیرهای خود را به سوی دشمنان پرتاب خواهد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور با اشاره به جهت گیری جدید دشمن در حوزه اقتصادی كشور از جمله شایعه پراكنی درباره كمبود اقلام خوراكی، آن را اقدامی مذبوحانه برای انتقام از ملت ایران دانست و گفت: «امسال، سال توطئه ها و طراحی های جدید است و در مقابل ، ملت ایران آخرین تیرهای خود را به سوی دشمنان پرتاب و توطئه های آنان را خنثی می كنند».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی نژاد چهارشنبه در اجتماع مردم چهارمحال و بختیاری، مردم این دیار را دارای ایمان های زلال و اراده های مستحكم و اندیشه های بلند دانست و اظهار داشت:« این دیار نه تنها هیچ گاه زحمتی برای ملت ایران ایجاد نكرده است بلكه همواره پشتیبان مقتدر و صبور استقلال ایران و آرمان های بلند ملت ایران بوده است».
 
رئیس جمهور تاكید كرد: «مردم این دیار در سلحشوری، شجاعت، صداقت ، پاكی و وفاداری سرآمد ملت ایران هستند و دفاع آنان از اسلام ناب محمدی، برگ های پرافتخار تاریخ ملت ایران است.
دكتر احمدی نژاد با اشاره به ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: یك بار دیگر سرتاسر سرزمین ایران مشحون اصل و یاد و نام امام خمینی (ره) شده است».
 
وی امام (ره) را احیاگر كرامت انسانی ، خداپرستی و عشق به انسان ها در دوره معاصر دانست و گفت:« امام (ره) حق بزرگی بر گردن بشریت دارد؛ چرا كه ایشان مسیر تاریخ بشری را به سمت نقطه كمال و قله های ارزشمند اسلام هدایت كردند ».
 
وی اضافه كرد : «اگر امام راحل (ره) و نهضت ایشان نبود، امروز بشریت در چنگال استكبار و صهیونیستم گرفتار بود و نشانی از جوانمردی، خوبی وپاكی در جهان وجود نداشت».
 
احمدی نژاد توكل برخدا ، ایستادگی و صبر و مقاومت را رمز موفقیت امام (ره) بیان كرد و اظهار داشت: «همه دوران زندگی امام، همراه با سختی و مبارزه همه جانبه با استكبار خشن و وابسته به بیگانه بود و در دورانی كه صدا در گلو مانده و خفقان حاكم بود، امام به تنهایی زندان ، تبعید، توهین وجوسازی ها و همچنین طعن و نیش زبان به ظاهر مومنین و متدینین را تحمل كرد اما با توكل به خدا ایستاد و مسیر نجات ملت ایران و استقلال و خداپرستی را ادامه داد».
 
وی تاكید كرد: «توكل بر خدا و ایستادگی امام، امروز شرایط را در جهان متحول كرده است» .
 
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به سفر خود به اجلاس سازمان خواروبار و كشاورزی (فائو) در رم خاطر نشان كرد:« در جریان این سفر طی سخنانی به تحلیل ویژگی ها و آرمان امام پرداختم و برخلاف تصور بسیاری، مورد استقبال وسیع قرار گرفت، چنانكه بعد از پایان جلسه عده زیادی به هیات ایرانی مراجعه و به ابراز علاقه به ملت ایران پرداختند. این عده تاكید می كردند كه حرف ملت ایران، حرف دل آنها است».
 
احمدی نژاد اضافه كرد:« ملت ایران كه با روش و منش امام تا امروز به خصوص در ماجرای مهم و سرنوشت ساز هسته ای همدل، همراه و پشت سر رهبری ایستاده اند، به فضل خدا پیروز است و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بكنند».
 
رئیس جمهور با اشاره به اینكه در دو سه سال اخیر دشمنان همه توان خود را به كار گرفته اند و سنگین ترین تحریم های اقتصادی بعد از انقلاب را (بستن شریان های اقتصادی ) بر ملت ایران تحمیل كرده اند، گفت: «دشمنان سعی دارند با تبلیغات روانی و سیاسی مردم ایران را از مسیر نورانی خود منحرف كنند اما امروز كه می بینند همه طراحی آنان شكست خورده و ملت ایران، گردنه های خطرناك را با موفقیت پشت سر گذاشته است، مذبوحانه می خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند».
 
احمدی نژاد خاطر نشان كرد:« آمریكایی ها و برخی عقبه های آنها در منطقه و در داخل كشور اخیراً جلسه ای گذاشته اند و در آن تصمیم گرفته اند كه مقاومت ملت ایران را به زعم خود بشكنند و برای شكستن ملت ایران، دولت ایران را هدف قرار داده اند».
 
رئیس جمهور اشاعه شایعه هایی مانند كمبود نمك ، افزایش قیمت چای به 25 هزار تومان و نایاب شدن قند و شكر را از جمله اقدامات مذبوحانه دشمنان برای انتقام از ملت ایران برشمرد و گفت:« امسال، سال توطئه ها و طراحی های جدید دشمن است و در مقابل ملت ایران، آخرین تیرهای خود را پرتاب خواهند كرد اما همانگونه كه ملت ایران در طول دوران پس از انقلاب و به خصوص در 5/2 سال گذشته در موضوع برنامه هسته ای ایستادگی كرد و حسرت یك ذره خوشحالی را در دل دشمنان گذاشت، در ماجراهای اخیر نیز ملت ایران، دشمنان را در پراكندن ناامیدی و تفرقه، مایوس خواهند كرد».
 
احمدی نژاد افزود: «مردم كسانی را كه از یك طرف مشكل ایجاد می كننند و از طرف دیگر مدعی مشكلات می شوند ، كاملاً می شناسند و این عده نمی توانند در حركت ملت ایران، اخلال ایجاد كنند». 

وی با تاكید بر اینكه ملت ایران با دست پرتوان خود موانع را برخواهد داشت، گفت: «ملت ایران همه مشكلات را به فرصت تبدیل و دست استكبار و فاسد ها را از سرنوشت خود كوتاه خواهد كرد و دولت و ملت همه با هم و در كنار یكدیگر مشكلات را از پیش پا برخواهند داشت ».
 
احمدی نژاد خطاب به كسانی كه علیه ملت ایران در داخل و خارج توطئه می كنند، تصریح كرد: «خیال نكنید با اقدامات كودكانه می توانید در حركت ملت ایران اخلال ایجاد كنید، ملت ایران متحد و یكپارچه و تا محو همه مظاهر ستم دردنیا و تا رسیدن به قله های عزت از پای نخواهد نشست. ملت ایران هوشیار و در وسط صحنه ایستاده است و آرمان های خود را پیگیری می كند ».
 
وی در ادامه سخنان خود به آرزوی بوش برای حمله به ایران اشاره كرد و اظهار داشت : «از آرزوهای این مرد البته ناجوانمرد این است كه به ملت ایران ضربه بزند، برای همین منظور سال گذشته فرماندهان اعزامی خود را وادار كرد كه در ایران سروصدایی به راه بیاندازند ولی فرماندهان آن چنان فضای وحشتناكی از ایران برای وی ترسیم كردند كه با عجله مجبور شد به استرالیا سفر كند».
 
احمدی نژاد افزود: «این فرد در روزهای اخیر نیز دوباره ادعای خود برای حمله به ایران را تكرار و خیال می كند می تواند كاری از پیش ببرد اما از زبان شما مردم شهركرد به بوش می گویم كه به فضل خدا قادر نخواهی بود حتی به یك سانتی متر از سرزمین ایران آسیب برسانی. اگر در دوران دفاع مقدس بود همه ملت ایران باید می آمدند تا مقابل تجاوز بایستند اما اكنون اگر جسارت كنی فقط جوانان این استان قادر هستند ننگ پشیمانی را بر پیشانیت بنشانند».
 
رئیس جمهور تصریح كرد: «دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به كار گرفته است اما در عرصه سیاسی و هسته ای ، فشارها و تهدید نظامی به طور مطلق شكست خورده و جایی برای مانور و تحرك وجود ندارد و عرصه سیاسی و تبلیغاتی جهان در اختیار ملت ایران قرار دارد».
 
احمدی نژاد با اشاره به برخی شایعه پراكنی ها برای ایجاد تفرقه در بین ایرانیان خاطر نشان كرد: «ملت ایران پیرو پیر جماران و خط ولایت بر سر دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب ایستاده اند و آرزوی یك دلداری و لبخند را بر دل دشمنان خواهد نشاند وبه شایعه سازی آنها هیچ اهمیتی نمی دهند».
 
رئیس جمهور در ادامه یادآور شد در هفته اول تیرماه درباره تحولات اقتصادی و اقدامات مهم دولت در این زمینه با ملت ایران صحبت خواهد كرد . 

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسوولین استان چهار محال و بختیاری متذكر شد:« دولت ها در جمهوری اسلامی، برآمده از مردم و خادم و نوكر مردم هستند و دوران مسوولیت، یك فرصت و توفیق الهی برای خدمت و رفع مشكلات است؛ مبادا كسی این فرصت را كوچك بشمارد و این فرصت را به هدر دهد» .
 
وی تاكید كرد: «باید در فضای اداری كشور روحیه خدمت و همكاری با مردم پررنگ باشد و مسوولین ، شهر به شهر و روستا به روستا مشكلات مردم را پیگیری كنند. هر كس در دستگاه های اداری غیر از این رفتار كند، بداند محلی كه در اختیار گرفته، غاصب است و متعلق به وی نخواهد بود».
 
احمدی نژاد در پایان سخنان خود به اقدامات دولت در زمینه توسعه و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطر نشان كرد: «گر چه تاكنون اقدامات خوبی انجام شده اما در جلسه استانی هیات دولت، تصمیمات جدیدی برای پیشرفت استان اتخاذ خواهد شد».
 
رئیس جمهور صدور مجوز اكتشاف و استخراج نفت و گاز در استان ، اجرای 9 طرح برزگ صنعتی با بودجه ای معادل 580 میلیارد تومان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تعیین 8 منطقه نمونه گردشگری را از جمله مهمترین پیشنهادها برای طرح در جلسه استانی هیات دولت برشمرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین