کد خبر: ۷۶۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴

پوتین به اجلاس جهانی کرونا دعوت نشد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز برای شرکت در دومین نشست آنلاین جهانی کووید-۱۹ دعوت نشده است.
پوتین به اجلاس جهانی کرونا دعوت نشد
آفتاب‌‌نیوز :

اجلاس بین المللی مبارزه با کووید-۱۹ به میزبانی مشترک ایالات متحده، بلیز، آلمان، اندونزی و سنگال به طور مجازی در ۱۲ می برگزار می‌شود.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگار تاس اظهار داشت: رئیس جمهور هیچ دعوتنامه‌ای برای شرکت در این اجلاس دریافت نکرده است.

پسکوف همچنین گفت که هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آیا روسیه اصلاً دعوت شده است یا خیر ندارد.

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک با گروه کشورهای عضو هفت و گروه ۲۰ اعلام کرده بود، دومین اجلاس جهانی ویروس کرونا ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت) به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد.

در این بیانیه شیوع سویه‌های جدید کرونا مثل اومیکرون علت اصلی نشست کشورها بیان شده است.

در هفته‌های گذشته شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف آمریکا دوباره شدت گرفته است. در شانگهای به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر چین، سه هفته تعطیلی سراسری اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است، این اجلاس بر اساس تلاش‌ها و تعهدات انجام شده در اولین اجلاس جهانی در ماه سپتامبر، از جمله واکسیناسیون افراد بیشتر، ارسال امکانات آزمایشی و درمانی به جمعیت‌های در معرض خطر، گسترش حمایت‌ از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و تامین بودجه در مقابل همه‌گیری ویروس برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین