کد خبر: ۷۶۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

گروه ۷ روسیه را «به طور کامل» تحریم نمی‌کند

کشور‌های گروه هفت (G۷) به طور کامل نشست‌های وزیران دارایی گروه ۲۰ در واشنگتن دی سی را که شامل روسیه نیز می‌شود، به طور کامل تحریم نمی‌کنند.
گروه ۷ روسیه را «به طور کامل» تحریم نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش داد که کشورهای گروه هفت (G7) به طور کامل نشست‌های وزیران دارایی گروه 20 در واشنگتن دی سی را که شامل مشارکت روسیه نیز می‌شود، به طور کامل تحریم نمی‌کنند.

انتظار می‌رود آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه به طور مجازی در کنفرانس روز چهارشنبه شرکت کند.

به گزارش راشاتودی؛ یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا که نامش فاش نشده است به این روزنامه گفت که جانت یلن وزیر ،خزانه داری ایالات متحده، در جلسه افتتاحیه گروه 20 شرکت خواهد کرد تا از وزیر دارایی اوکراین که از کی‌یف به کنفرانس رفته است حمایت کند. این مقام گفت که یلن از جلسات دیگر درباره حضور روسیه صرف نظر خواهد کرد و فشار خواهد آورد تا روسیه را از موسسات مالی جهانی خارج کند.

در همین حال، این روزنامه گزارش می‌دهد که گروه کوچکتر G7، عمدتاً متحدان نزدیک ایالات متحده، در محکومیت روسیه متحدتر بوده‌اند. البته با رشد قدرت اقتصادی کشورهایی مانند چین و هند، رهبران غربی به طور فزاینده‌ای مجبور به همکاری با آنها برای تحت تأثیر قرار دادن نظام اقتصادی جهانی شده‌اند.

این روزنامه اشاره کرد که بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان، از جمله کشورهای اروپا، همچنان به شدت به نفت و گاز طبیعی روسیه وابسته هستند و نشان می‌دهد که اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های شدید ایالات متحده چقدر «عمیقاً درگیر» با بقیه جهان است.

کشورهای G7 عبارتند از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده و G20 از 20 اقتصاد بزرگ جهان تشکیل شده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از این خواستار اخراج روسیه از گروه 20 به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین