کد خبر: ۷۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۵
تمدن:

تمام انبارهای کشور پر از چای و قند و شکر است

مسئولان اطلاعات کشور با شایعه پراکنان برخورد کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی تمدن گفت: « لازمه برخورد با شایعات قحطی در کشور هوشیاری مردم است».

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و صنعت آفتاب درباره دلایل ایجاد تورم در کشور گفت: «تورم چند علت دارد دلایل ساختاری در بخش اقتصاد، گرانی و تورم جهانی و برخی شایعات اخیر مبنی بر قحطی بعضی کالاها».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم ادامه داد: «شبکه‌های خارجی نقل و نباتشان قحطی چای و قند و شکر در کشور شده در صورتی که تمام انبارهای کشور پر از چای و قند و شکر است».

وی افزود: «شایعه قحطی ساخته و پرداخته دشمنان قسم خورده‌ای است که همیشه درصدد ایجاد اغتشاش در کشور هستند».

نماینده مجلس هفتم تاکید کرد: «از دولت و مسئولان می‌خواهیم برای حل ریشه‌ای بحران اقتصادی کشور و تورم‌ و گرانی‌های اخیر اقدام کنند».

وی افزود: «از مسئولان امنیت و اطلاعات کشور سوال ما این است که چه اقدامی برای برخورد با شایعه‌پراکنان و ایجاد کنندگان قیمت‌ها کاذب در بازار انجام داده‌اند این مساله را برای ما روشن کنند».

این کارشناس مسائل اقتصادی با ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: «دولت می‌تواند با هدفمند کردن یارانه، ساماندهی تسهیلات بانکی برای جهش پیدا کردن به سمت تولید با این بحران مقابله کند».

وی تصریح کرد: «واقعی شدن بودجه کشور و جلوگیری از کسری بودجه وسیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی، برای کاهش تصدی‌گری دولت در کاهش تورم و ایجاد رونق در بازار کسب و کار در این چارچوب موثر است».

مرتضی تمدن با عجیب دانستن رد دو فوریت طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی، ابراز داشت: «در شرایطی که کشور دچار خشکسالی شده نباید دست روی دست گذاشت. من شگفت‌زده شدم زمانی که دو فوریت طرح رای نیاورد درحالی‌که خشکسالی به شدت کشاورزان، مردم و بخش‌های اقتصادی را رنج می‌دهد».

وی تاکید کرد: «لازم است برای مقابله با آثار خشکسالی اقدام عاجل صورت گیرد».

تمدن همچنین در پاسخ به این جمله منتقدان دولت که «برداشت از حساب ذخیره ارزی آخرین راه مقابله با خشکسالی است و نه اولین راه»، گفت: «سریع‌ترین و کوتاه‌ترین راه برداشت از حساب ذخیره ارزی است».

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر «لزوم جابه‌جایی بودجه عمرانی و بودجه جاری در شرایط کنونی به جای برداشت از حساب ذخیره ارزی»، گفت: «جابه‌جایی بودجه عمرانی و جاری کار بسیار خطرناکی است آن هم در شرایطی که تازه بودجه عمرانی و جاری دستگاه‌ها ابلاغ شده است».

وی افزود: «مگر می‌شود در ابتدای سال برای بودجه کشور اصلاحیه بزنیم. وانگهی مگر برای این دو بودجه، بودجه اضافی در نظر گرفته شده که از آن برای خشکسالی استفاده شود».

مرتضی تمدن درباره آثار تورمی برداشت از حساب ذخیره ارزی گفت: «بخش عمده‌ای از پول برداشتی از ذخیره ارزی برای خرید ارزی صورت می‌گیرد که کاری به بازار داخلی و ریالی ندارد و مشکلی برای اقتصاد کشور به وجود نمی‌آورد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین