کد خبر: ۷۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران مطرح شد:

پاسخ تلویحی آیت‌الله امامی کاشانی به شایعات اخیر

این‌ها دلیل ندارند و سخنانی را به بهتان و کذب می گویند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله امامی کاشانی گفت: «کسانی که علیه دین و مسلمین و نظام اسلامی طراحی می‌کنند، این‌ها دلیل ندارند و سخنانی را به بهتان و کذب می‌گویند و یک موج موقتی هم ایجاد می‌کنند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به یکی از اسماء دیگر پیامبر یعنی خیر الماکرین اشاره کرد و گفت: «در جاهای مختلف قرآن به مکر خدا و بشر آمده اشاره شده یعنی مکر می‌کند و خدا نیز مکر می‌کند و این در سوره آل عمران و رعد نیز آمده‌است».
 
وی درباره چگونگی مکر خدا گفت: «مکر به معنی نقشه و حیله است که برای بشر در جهت ظلم و شر است ولی مکر خدا به معنی آن است که انسان مکر می‌کند و برای دیگران نقشه می‌کشد خدای متعال آن حیله را باز می‌کند و به خودش بر می‌گرداند و دل فاسدش را می‌شکافد و جامعه آن عمل کثیف را می‌بیند که این معنی مکر خداست و بزرگان در عرفان هم تفاسیر مختلفی در همین وادی دارند». 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه مکر در مورد بشر به معنی حیله است، گفت: «بشر خدعه می‌کند و خداوند خدعه را به خودش بر می‌گرداند و خیر الماکرین به همین معناست».
 
وی افزود: «مکر چیز تازه ای نیست و از گذشته نیز بوده است کسی که مکر می‌کند ظلم می‌کند، بعضی اعمال در آخرت باز می‌شود و در قبر‌، برزخ و قیامت آغاز می‌شود و از آنجایی که مکر ظلم است در همین دنیا به او بر‌می‌گردد و او را رسوا می‌کند».
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: «مکر بشر به معنی تدبیر انسان برای بیان کردن نقشه‌اش است ولی مکر خداوند، چهره انبیا و پیروان پیامبران را به گونه‌ای نشان می‌دهد که این انبیا حجت و دلیل دارند ولی کسانی که علیه دین و مسلمین و نظام اسلامی طراحی می‌کنند، این‌ها دلیل ندارند و سخنانی را به بهتان و کذب می‌گویند و یک موج موقتی هم ایجاد می‌کنند. البته در دنیای امروز که دنیای انرژی است، آنان که به دنبال آن هستند آن را روی آنتن می‌برند اما این مکری است که مکاران بدانند به جایی نمی‌رسند».
 
امامی کاشانی افزود: «‌وقتی که بشر بهتان را فهمید و دولت مکار را شناخت که عمدتا این دولت‌های مکار همان امریکا و اسرائیل هستند، منفورترین می‌شوند و این شر را به دامان خودشان بر می‌گردانند».
 
امام جمعه موقت تهران افزود: «چشم و زبان و سایر اعضا و جوارح باید در مسیر خودش استفاده شود در غیر این صورت جوارح علیه او عمل خواهند کرد همچنانکه اعضا و جوارح یک معتاد چنین است و همه اعضا علیه او قیام می کنند زیرا او گناهی کرده و همه جوارحش علیه او قیام می‌کند».
 
کاشانی با تاکید بر اینکه حق همیشه پیروز است، گفت: «قرآن فرموده است کسانی که مکار هستند، خودشان می‌دانند که پیروز چه کسی است».
 
وی با اعلام اینکه از مکر و حیله پرهیز کنید، گفت: «در همه مسائل باید از خدا ترسید و از مکر پرهیز کرد البته کسی که درباره‌اش مکر می شود، نباید نگران باشد و دشمن می‌داند چه کسی می‌درخشد اینکه آیا روسای اتحاد جماهیر شوروی، رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و یا نام امام خمینی می‌درخشد».
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمازگزاران گفت: «از خدعه و مکر بپرهیزید و اگر علیه کسی خدعه‌ای صورت گرفت او در راه خدا باید حرکت کند و خود را با خدا معامله کند».

‌آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران درخصوص مسایل داخلی به توصیه مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر احساس مسوولیت آنها در برابر ملت اشاره کرد و گفت: «‌اگر چه صحبت‌های ایشان خطاب به نمایندگان مجلس بود اما ایشان به تمام دست اندرکاران و مسوولین نیز برای خدمت به مردم توصیه و تاکید کردند، زیرا احساس مسوولیت مادر همه ارزش‌هاست و این بسیار مهم است که انسان‌ها آن را آویزه گوش خود کنند و در همه مسایل آن را مورد توجه قرار دهند».
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توافقنامه آمریکا و عراق اشاره کرد و گفت: «‌این توافقنامه واقعا ننگ‌آور است و کاپیتولاسیون مطرح شده در توافقنامه به معنی استثنایی بر حقوق انسان‌ها و حقوق اصولی جهان است، یعنی در هر کشوری قدرت نظامی دست قانون اساسی آن کشور باید باشد».
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: «در بندهای این قرارداد آمده است که قدرت نظامی را آمریکا مهار و کنترل کند و هر کجا که بخواهد نیروی نظامی خود را پیاده کند».
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به موضوع بی سابقه مطرح شده در این بندها اشاره کرد و افزود: «در بندهای مخفیانه این قرارداد موضوع بی سابقه‌ای مطرح شده که در آن بر مصونیت بخش‌های خصوصی از محاکمه در عراق اشاره دارد، یعنی همه این افراد در صورت تجاوز و یا ارتکاب به جرم باید در آمریکا محاکمه شوند اما این جزو نظام حقوقی هر سرزمین است که هر جایی که خطایی انجام شود باید خود حکومت آن سرزمین آن افراد را محاکمه کنند».
 
وی افزود: «‌کاپیتولاسیون را نیز در گذشته به ایران آوردند ولی اینکه بخش‌های خصوصی نیز شامل این بخش‌ها شود اقدام بی سابقه‌ای است».
 
امامی کاشانی با اعلام اینکه تک تک مردم عراق برای ایستادگی در مقابل این توافقنامه وظیفه سنگینی را به عهده دارند تصریح کرد: «اینکه آیت الله سیستانی در مقابل این توافقنامه ایستادگی کرد موضوع بسیار مهمی است».
 
وی اظهار داشت: «در صورتی که چنین توافقنامه‌ای تصویب شود لکه ننگینی بر جبین ملت عراق خواهد بود و تاریخ مردم امروز این سرزمین را محاکمه می‌کنند چرا که فرزندان آنها در برابر تن دادنشان به این مساله آنها را محاکمه خواهند کرد».
 
امام جمعه موقت تهران خطاب به دستگاه‌های سیاسی و ملت عراق گفت: «شما باید محکم بایستید و از جان خود نترسید چرا که این برای شما ننگ است».
 
وی تصریح کرد: «‌این موضوع منحصر به عراق نیست بلکه همه مسلمانان باید آن را مورد حمایت قرار دهند و خطبه های نماز جمعه در سایر کشورها از جمله پاکستان، عربستان سعودی و سوریه باید به این موضوع توجه کنند و بیدار باشند و از عراق حمایت کنند و به دولت منفور آمریکا نهیب زنند».
 
امامی کاشانی خطاب به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «‌شما، زرادخانه هایتان را تقویت می‌کنید و سلاح‌های اتمی‌تان را گسترش می‌دهید ولی در عین حال دست از آنها بر نمی‌دارید اما ایران که کار علمی و اقتصادی می‌کند و فعالیت آن صنعتی و صلح آمیز است، تهمت می‌زنید اما این وصله‌ها به ما نمی‌چسبد و این اوضاع خراب دنیا از آن انسان‌های کثیف و شماهاست و شما همین طور می‌دوید و آبرویتان نیز بیشتر می‌رود».
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: «‌این وظیفه خطیبان نماز جمعه است که مردم را به این توافقنامه توجه دهند که خدای نکرده تصویب نشود».
 
وی خطاب به کشورهای اسلامی گفت: «شما همه یک امت هستید، عراق، ایران، عربستان و پاکستان همگی بخش هایی از این امت اسلامی هستید اما یک امتید و همه باید یک صدا در مسیری که اولش محمد(ص) و آخرش ولایت است گام بردارید و از یکدیگر حمایت فرهنگی و سیاسی کنید آن وقت است که هلاک نمی‌شوید زیرا تا زمانی که امت باشید نابود نخواهید شد».
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۵
0
0
ما كه نفهميديم كه ايشان در كدام زمينه صحبت كرده و پاسخش در مورد حرفهاي پاليزدار حه بوده است . كلي گويي و موعظه بي ربطي بود :
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۸
0
0
من میخواهم از این طریق تشکر ویژه ای از این روحانی عالیقدر داشته باشم.چرا که سخنان ایشان کمی مرهم بر قلب داغ دیده مردم ایران گذاشت.راستی اگر دیگران نیز در تریبونهای (بسیار )آزادی که دراختیار دارند اگر اینچنین جانب انصاف و انسانیت را رعایت میکردند ما امروز این همه جنایت در ایران را شاهد بودیم.آیا فقط موسوی و کروبی مقصرند.آقای احمدی نژاد و امثال ایشان که بیش از این دو نفر مردم را تحریک به اعتراض کرده اند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین