کد خبر: ۷۶۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
در حمایت از رییس سابق دیوانعالی پاکستان برگزار می‌شود

تجمع عظیم قضات و وکلای پاکستانی در اسلام‌اباد

مشرف باید استعفا دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قضات و حقوقدانان پاکستان که راهپیمایی خود را اوایل صبح جمعه از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب آغاز کرده‌بودند با خودروها و وسایل نقلیه وارد اسلام آباد پایتخت شده‌اند و قرار است دقایقی دیگر مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، به نقل از واحد مرکزی خبر؛ کاروان دیگر اتوبوس‌های حامل تظاهر کنندگان هم که صبح امروز از شهر پیشاور مرکز ایالت سرحد پاکستان حرکت کرده‌بود وارد شهر اسلام آباد شده‌است.

پشتیبانی این کاروان را "قاضی حسین احمد" رییس حزب جماعت اسلامی بر عهده دارد. "قاضی حسین احمد" به خبرنگاران گفته‌است هدف از برگزاری این اقدام اعتراض آمیز، حمایت وکلا و حقوقدانان برای بازگشت دوباره رییس سابق دیوانعالی پاکستان به سمت قبلی خود است.

وی افزود تظاهرکنندگان در اجتماع مقابل کاخ ریاست جمهوری، استعفای پرویز مشرف را از سمت ریاست جمهوری خواستار خواهند شد.

"اعتزاز احسن" رییس کانون وکلای دیوان عالی پاکستان هم با ایراد سخنرانی در جمع وکلای و حقوقدانان در نزدیکی شهر اسلام آباد گفت: «جنبش وکلای پاکستان تا بازگشت دوباره "افتخار محمد چودری" رییس برکنار شده دیوانعالی این کشور به سمت قبلی ادامه خواهد داشت».

از سوی دیگر از صبح امروز پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان همه راه‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری، پارلمانی ملی و دیوان‌عالی پاکستان را با کانتینرها و سیم خاردار بسته‌اند.

البته چنین به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی وپلیس پاکستان قصد درگیری با تظاهرکنندگان را ندارند چرا که پیش از ورود معترضان به اسلام آباد، گروههایی از حقوقدانان در مقابل پارلمان ملی جایگاهی را برای سخنرانی ایجاد و پلاکاردهایی در خصوصی تظاهرات امروز نصب کرده‌اند.

شبکه‌های مختلف تلویزیون پاکستان هم به موضوع راهپیمایی حقوقدانان بیشتر پرداخته و با گزارش‌های لحظه به لحظه از محل مقابل پارلمان ملی و کاخ ریاست جمهوری و چگونگی ورود قضات به اسلام آباد ، موضوع را حساس تر کرده اند.

در این حال تجمع مشابهی در شهر لاهور و شب‌های قبل از آن در مولتان و کراچی برگزار شده که بدون درگیری و بروز بحران خاصی در این شهرها پایان یافته‌بود.

در این حال حزب مردم که ریاست دولت ائتلافی پاکستان را بر عهده دارد به وکلای پاکستان گفته است که ضمن خودداری از هرگونه اقدام خشونت آمیز می‌توانند به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

با این حال حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف، از احزاب دولت ائتلافی پاکستان، اعلام کرده که در تظاهرات وکلا و حقوقدانان مقابل کاخ ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

نواز شریف رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز گفت: «افتخار محمد چودری که پرویز مشرف در پی اعلام وضعیت فوق العاده در پاکستان وی را برکنار کرده بود باید به سمت ریاست دیوان عالی پاکستان برگزیده شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین