کد خبر: ۷۶۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۴

دلایل وزیر صنایع برای استفاده از مدیران جوان و کم تجربه

سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی واگذار می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر صنایع و معادن با اعلام اینکه وزارتخانه متبوعش به دنبال ادغام خودروسازان نیست، از برنامه واگذاری دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به بخش خصوصی پس از اصلاح ساختار آنها خبر داد. 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، علی اکبر محرابیان در گفتگو با مهر با اعلام اینکه وزارتخانه متبوعش در واگذاری های مشمول اصل 44 مقام اول (‌با بیش از 95 درصد واگذاری ها) را داراست، گفت: «تمام بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت صنایع و معادن درلیست واگذاری قرار دارند، البته بخش عمده واگذار شده و میزانی که مانده کمتراز کل بنگاه هایی است که واگذار شده‌اند».

وی با تاکید براینکه شرکتهای خودروسازی نیز باید واگذار شوند، اظهارداشت: «البته تمام سهام خودروسازان مربوط به وزارت صنایع و معادن نیست. طبیعتا در سیکل واگذاری موقعی که شرایط واگذاری آنها فراهم باشد، ما از واگذاری این شرکتها استقبال می کنیم و خودمان هم کمک می کنیم که زودتر واگذار شوند».

وزیر صنایع و معادن در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال ادغام خودروسازان نیستیم، گفت: «در برنامه ما این است که این شرکتها ساختار خود را اصلاح کنند؛ هم اکنون سایپا تا حدودی اصلاح ساختار شده و ایران خودرو هم باید ساختارش اصلاح شود و بعد آنها را در لیست واگذاری قرار می دهیم».

وی افزود: «پس از واگذاری، هر تصمیمی در خصوص آنها گرفته شود، تصمیم بنگاه‌‌داری خواهد‌بود».

محرابیان در خصوص صورت مالی ایران خودرو و سایپا اظهارداشت: «تا پایان تیرماه باید صورتهای مالی این دو بنگاه بزرگ مشخص و استخراج شود. در عین حال، بنگاه های وزارت صنایع در سال گذشته سودآوری خوبی داشته اند. خودرو سازی ها هم باید نگاه کنیم که وضعیتشان به چه صورتی خواهد بود‌».

وی درباره ورود مدیران جوان به بخش صنعت به خصوص صنعت خودروسازی گفت: «وقتی ما می گوییم صنعت باید نوسازی شود، اول باید فکر نوسازی شود و نوسازی فکر هم بدون تجربه امکان‌پذیر نیست. یکی از برنامه‌های من در تمام بخشهای صنعت این است که تجارب را با فکرهای نو و دانش نوین تلفیق می کنم».

وزیر صنایع و معادن در این خصوص توضیح داد: «به عنوان مثال، من خودم وقتی می‌خواهم به پزشکی مراجعه کنم معمولا به پزشک جوان مراجعه می‌کنم، زیرا به علم روز مسلط است. البته گاهی هم بیماری به نوعی است که باید بروید پیش پزشکی که تجربه خوبی دارد. ولی شما فرض کنید که پزشکی یک مطلبی را نمی‌داند و از روی تجربه کاری را دارد دنبال می‌کند چون احاطه علمش زیاد نیست فقط در حد همان مسأله رفع عیب می‌کند ولی اگر دانش آن وسیع باشد‌، از پیشرفت جلوگیری می‌کند و دارویی که تجویز می‌کند باعث بروز بیماری دیگری نمی‌شود؛ زیرا احاطه کاملی دارد».

وی از بیان مطلب فوق این طور نتیجه گیری کرد: «برهمین اساس، من معتقدم که مدیریت و به طور کلی نوسازی صنعت باید با ورود مدیران جدید انجام ولی با تجارب مدیران باتجربه تلفیق شود».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۶
0
0
به شرطي كه از مديران جواني استفاده شود كه در دانشگاهي معتبر تحصيل كرده و بر اساس ضابطه به كار گرفته شوند. و اين تصميم آقاي وزير باعث مدير شدن عده اي سفارش شده نشود.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۶
0
0
بذرپاش که حداقل واجدشرایطی که جناب وزیرفرمودندنیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین