کد خبر: ۷۶۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
در صورت برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی

هرکس با احمدی‌نژاد رقابت کند، پیروز می‌شود

دولت نهم تابع سیاست‌های من‌درآوردی و تخیلی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ رجبعلی مزروعی، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با اشاره به اظهارات رییس‌جمهور و مشاور رسانه‌ای وی مبنی بر آغاز جنگی علیه دولت حول محور گرانی و تورم در سال پایانی دولت نهم گفت:‌ «در این‌که مسیر سیاست‌های اقتصادی دولت نهم در انطباق با شعارها و وعده‌های آقای احمدی‌نژاد در ایام انتخابات ریاست جمهوری نهم نیست و در ناموفق‌بودن و ناکامی دولت نهم در این راستا شکی نیست».

مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد:‌ «امروز همان کسانی که به آقای احمدی‌نژاد رأی داده‌اند وقتی به بازار می‌روند و خرید می‌کنند به خوبی احساس می‌کنند چه اتفاقی افتاده و این را در زندگی روزمره حس می‌کنند».

وی افزود:‌ «دولت و آقای رییس‌جمهور در برابر چنین اتفاقاتی که ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت در عرصه داخلی و خارجی بوده چه پاسخی می‌تواند داشته باشند جز این که فرافکنی کنند».

نماینده اصفهان در مجلس ششم شورای اسلامی ادامه داد:‌ «دولت نهم مجبور است به جای پذیرش اشتباهات و اصلاح آنها، اتفاقات را به مافیا و دست‌های پنهان و ناشناخته در بازار و دشمنان خارجی نسبت دهد».

وی تاکید کرد: «متاسفانه این نگرش و دیدگاه دولت باعث شده که نه تنها دولتمردان نهم به دنبال راه‌حلی برای مشکلات نباشند بلکه با تداوم اشتباهات‌، وضعیت اقتصادی و تورم و گرانی روز‌به‌روز بدتر شود».

مزروعی اضافه کرد:‌ «انتخابات شورای سوم و انتخابات مجلس هشتم به خوبی نشان داد که طرفداران دولت نهم به شدت با کاهش رأی و پایگاه اجتماعی خود در میان مردم روبه‌رو هستند و این قطعا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری موثر خواهد بود».

وی تصریح کرد:‌ «به همین دلیل است که دولت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به دنبال فرار از واقعیت است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به دولت نهم خاطرنشان کرد: «اقتصاددانان و کسانی که مسایل اقتصادی کشور را رصد می‌کنند، در سال اول و دوم همه موضوعاتی را که امروز به معضل تبدیل شده‌اند،‌ می‌دیدند و سیاست‌های اشتباه را متذکر می‌شدند. نامه اول و دوم اقتصاددان‌ها به رییس‌جمهور به همراه تحلیل‌ها و نوشته‌های منتقدان راه را بر فرافکنی‌های دولت نهم می‌بندد».

این کارشناس مسایل اقتصادی یادآور شد:‌ «تحلیل‌گران بارها تاکید کرده‌اند که بزرگترین عامل رخ‌داده در تورم و گرانی، افزایش نقدینگی است که ناشی از افزایش هزینه‌های دولت در بودجه و دستورات دولت برای وام‌دهی و کاهش نرخ سود بانکی بوده است».

وی ادامه داد:‌ «مجموعه اینها باعث شد ظرف دو سال، نقدینگی کشور بیش از دو برابر شود و کاملا روشن بود که چنین اتفاقی چه بلایی بر سر قیمت کالاها و خدمات خواهد آورد».

مزروعی تاکید کرد: «نقدینگی زیاد ابتدا متوجه بخش مسکن شد و قیمت مسکن را ظرف دو سال گذشته به دو سه برابر قیمت قبلی خود رساند و امروز که این بخش اشباع شده، آثار افزایش نقدینگی متوجه دیگر بخش‌ها مثل کالاها و اقلام مصرفی مورد نیاز کشور شده و همزمان با افزایش جهانی قیمت مواد غذایی، رقم‌هایی سرسام‌آور را برای کالاهای مصرفی و غذایی به وجود آورده است».

وی خطاب به رییس‌جمهور تاکید کرد: «‌آقای احمدی‌نژاد آنچه در این بخش اتفاق افتاده یک پدیده عجیب و غریب و مافیایی نیست و با کمی دست داشتن در تحلیل اقتصادی و اعداد و ارقام می‌توان متوجه شد که گرانی و تورم حاصله از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود و هیچ آدم اقتصادی نیست که این اتفاقات را غیرقاعده تشخیص دهد».

مزروعی تصریح کرد:‌ «دانش و علم اقتصاد برای این به‌وجود آمده که مسایل را بر اساس اصول تحلیل کنیم و مهمترین مشکل دولت آقای احمدی‌نژاد این است که برای علم و دانش و قواعد اقتصادی ارزشی قائل نیست و تابع یکسری سیاست‌های من‌درآوردی و تخیلی است».

وی در ادامه گفت:‌ «دولت نهم فکر می‌کند با کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند مشکل تولید و سرمایه‌گذاری را حل کند».

مزروعی در پاسخ به این سوال که "وضعیت دولت نهم را برای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم چگونه ارزیابی می‌کند"، گفت: «اول باید دید که آیا انتخاباتی که می‌خواهد برگزار شود یک انتخابات رقابتی، سالم و عادلانه خواهد بود یا خیر».

وی افزود:‌ «تجربه انتخابات مجلس هشتم نشان داد که در ایران دیگر انتخابات به معنی یک رقابت سالم معنایی ندارد».

مزروعی ادامه داد: «متاسفانه وقتی ما بحث از انتخابات می‌کنیم اولین سوالی که نمی‌توانیم برایش پاسخی پیدا کنیم این است که آیا انتخابات آزاد است یا خیر».

این عضو شورای مرکزی حزب مشارکت اضافه کرد: «اگر در انتخابات رقابت وجود نداشته باشد و میدان تنها در اختیار اصولگرایان باشد چه فرقی می‌کند که احمد‌ی‌نژاد نامزد اصولگرایان باشد یا شخصی دیگر و باز چه تفاوتی دارد که احمدی‌نژاد پیروز این میدان باشد یا فردی دیگر».

وی در عین حال در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: «اگر انتخاباتی رقابتی و آزاد و سالم برگزار شود که مردم را به مشارکت جدی ترغیب نماید، بدون شک هر فردی در مقابل احمدی‌نژاد قرار گیرد برنده و پیروز میدان خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین