کد خبر: ۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶
برای اولين بار در كشور صورت گرفت:

استفاده از علائم افقی پيش ساخته در راه‌های كشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : برای اولین بار در کشور و با هدف افزایش سطح ایمنی، علائم افقی پیش ساخته در راه‌های کشور مورد استفاده قرار گرفت.


به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان تهران، این محصولات سه بعدی، ترموپلاستیکی بوده که آگاهی رانندگان را از وضعیت راه در شرایط ترافیکی بحرانی افزایش می‌دهد و به دلیل استفاده از گلاسبید در آن، انعکاس مناسبی را در روز و شب ایجاد می‌کنند. 

بنابراین گزارش، کیفیت بالای این محصولات و قابلیت ترکیب شدن آن به آسفالت سبب افزایش طول عمر محصولات به میزان 6 تا 8 برابر نسبت به خط‌کشی معمولی شده است. کیفیت این محصولات توسط استانداردهای مختلفی مثل ATC، Bast، NF مورد تایید بوده و مواد به کار رفته در آنها کاملا طبیعی و عاری از سرب یا فلزات سنگین است. 

به گزارش آفتاب از  جمله مزایای استفاده از این روش می‌توان به نصب سریع و آسان، شش تا هشت برابر طول عمر بیشتر نسبت به خط‌کشی‌های معمولی، میزان بازتاب و مقاومت لغزندگی بالا، قابلیت نصب در هر زمان و بر کلیه سطوح، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری با ماشنی آلات بزرگ و پرهزینه، امکان تولید سمبل و علائم در تمام رنگ‌ها و اشکال ترافیکی، ایمنی بالا برای کارگران، سازگاری با محیط زیست و عدم نیاز به تمیز کردن به خاطر خاصیت خود تمیز شوندگی محصولات اشاره کرد. 

معاونت راهداری اداره کل راه و ترابری تهران بنا به تمام دلایل فوق‌الذکر برای اولین بار تصمیم به استفاده از این تکنولوژی گرفت.

 در خردادماه امسال در عوارضی مهرشهر و آزاد راه کرج - قزوین 120 عدد علائم پیش ساخته راه نصب و مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین