کد خبر: ۷۶۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
دکتر امیدوار رضایی اظهارداشت:

دولت مکلف به برنامه‌ریزی کاهش آسیب‌های اجتماعی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مجلس شورای اسلامی در ماده 97 قانون برنامه چهارم توسعه به صراحت دولت را مکلف کرده است که طرح کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی و به تصویب برساند و طرح اورژانس اجتماعی در واقع ثمره برنامه‌ریزی آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب دکتر امیدوار رضایی در افتتاحیه اورژانس اجتماعی اظهار داشت: «این طرح نقطه مشترک تمام ارگانهایی است که درگیر مسائل اجتماعی هستند و باید خود را درگیر این کنترل آسیب‌های اجتماعی بکنند».

این نماینده مجلس گفت: «برنامه‌های توسعه‌ای رشد و پیشرفت و ورود بی‌رویه تکنولوژی بدون  کارشناسی آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنند».

وی در ادامه افزود: «ما می‌توانیم عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنیم و به کنترل درآوریم و اگر نتوانستیم آسیب اجتماعی را از جامعه حذف کنیم با پیشگیری و همکاری دستگاه‌های مجریه ، مقننه و قضائیه این مشکلات اجتماعی را به حداقل برسانیم».

نماینده مسجد سلیمان در ادامه  با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: «مطرح کردن بحث عدالت و چترهای حمایتی همراه با توسعه از کارهای جدی باید باشد و اورژانس اجتماعی می‌تواند یکی از این طرح‌ها باشد».

وی در تشریح ماده 97 برنامه توسعه چهارم اظهار کرد: «ماده 97 مربوط  به آسیب‌های اجتماعی است که تحت  عنوان برنامه‌های حمایتی مجلس از بودجه‌های سنواتی دو سه ساله و بحث هدفمند کردن یارانه‌ها وسوق دادن این‌ برنامه‌ها به سمت آسیب‌های اجتماعی تشکیل می شود».

نماینده مجلس هشتم ابراز امیدواری کرد: «‌این مباحث شروع کننده مباحثی باشد که قبلاً کتمان می‌کردیم و با شفاف‌سازی و شناخت واقعیتها به درمان درست این پدیده پرداخته و همیشه قبل از درمان به فکر پیشگیری باشیم».

وی افزود: «اورژانس اجتماعی به مجلس، ‌قوه قضائیه و دولت کمک خواهد کرد که عوامل آسیب‌های اجتماعی در همین درمانگاه‌ها، تیم‌های سیار و ثابت شناسایی و ارائه شود و قبل از هر اتفاقی با کار کارشناسی ازهر آسیب اجتماعی جلوگیری شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین