کد خبر: ۷۶۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

تغییر رنگ آب زاینده‌رود/ ماجرا چیست؟

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان درباره وجود لکه‌هایی بر آب زاینده‌رود و تغییر رنگ آب در منطقه فلاورجان، گفت: لکه‌های موجود بر روی زاینده‌رود رفع شده و اکنون منتظر نتیجه نمونه آزمایشات آب منطقه‌ای هستیم و البته آب شرب سالم است.
تغییر رنگ آب زاینده‌رود/ ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

منصور شیشه‌فروش درباره مشاهده برخی لکه‌های چربی در آب زاینده‌رود در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: امروز گزارشی مبنی بر وجود لکه‌هایی کف آلود بر روی اب زاینده‌رود در منطقه فلاورجان داده شد که بلافاصله عوامل آب منطقه‌ای و آزمایشگاه این شرکت به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نمونه‌برداری از آب زاینده‌رود و لکه‌های موجود انجام شده است، افزود: اگرچه این لکه‌ها چربی و یا روغن نیست، اما در حال بررسی است و اکنون وجود لکه‌های کف‌آلود در زاینده‌رود در منطقه فلاورجان رفع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای براساس نوع مواد موجود در رودخانه، در حال بررسی تغییر رنگ آب زاینده‌رود در منطقه فلاورجان هستند.

وی البته تاکید کرد: در سوابق گذشته این گونه بوده که بعضاً تانکری ته مانده پساب‌های خود را وارد زاینده‌رود می‌کرد و احتمال می‌رود لکه‌های بر روی آب زاینده‌رود، مواد شوینده‌ای باشد.

شیشه فروش تصریح کرد: خوشبختانه لکه‌های موجود بر روی زاینده‌رود رفع شده است و اکنون منتظر نتیجه نمونه آزمایشات آب منطقه‌ای هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه اکنون آب شرب این منطقه و اصفهان از لحاظ سلامت مشکلی ندارد، گفت: تنها در یک مقطعی رنگ زاینده‌رود تغییر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان درباره رسیدن این لکه‌ها بر روی زاینده‌رود به اصفهان، اظهار کرد: حجم این مواد و لکه‌ها بسیار کم بوده و به اصفهان نمی‌رسد و مورد خاصی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به طور قطع این لکه‌ها مواد نفتی و روغنی نبوده است.

شیشه فروش درباره کیفیت آب شرب اصفهان با توجه به ذخیره اندک سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر تیم بررسی کیفی آب از خود شرکت آب منطقه‌ای در محل سد زاینده‌رود، رودخانه، کانال‌ها و چاه‌ها حضور دارند و نسبت به بررسی سلامت آب اقدام می‌کنند، همچنین مرکز بهداشت، آزمایشگاه آب فاضلاب و محیط زیست، منابع آب را از نظر بهداشتی و سلامت آن بررسی و پایش می‌کنند.

وی با تاکید بر سلامت آب شرب اصفهان، افزود: سد زاینده‌رود و میزان ورودی و خروجی و حجم آب آن همواره توسط شرکت آب منطقه‌ای پایش می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین